A tender feltételei: 8.8 és 12.5 méter közötti hosszúság, valamint 2.5 és 2.55 méter közötti szélesség és 3.4 méter magasság. Legalább 70 utas fogadására képesnek kell lennie, 20 ülőhellyel. Természetesen kerekesszék és babakocsi fogadása is kötelező paraméter.

A motornak legalább 120 kW-osnak kell lennie, 550 nM nyomatékkal és 1.2 kWh/km fogyasztással. Ezen buszok maximum sebessége 80 km/h és nagyjából 160 km-t tudnak megtenni.

Ami a töltést illeti, Polkowice városa klasszikus hálózaton tölthető modellt szeretne, maximum 6.5 óra töltési idővel. A megrendelésnek 2021 február 24.-ig kell teljesülnie.

Három ajánlat, mindhárom érdekes

A keret 19 192 500 PLN, ami buszonként nettó 1 750 000 PLN. Ez inkább a MIDI osztályt célozza meg.

Az első és legolcsóbb ajánlat a Busnex Poland-től jött, a kínai Yutong-gal együtt. A teljes ár 18 819 000 PLN. Az ajánlott modell a Yuton E10, darabonkénti 1 700 000 PLN-es áron. Ezért 5 év garanciát kínálnak és 0,76 kWh/km-es fogyasztást.

A SOR majdnem elérte a maximum keretet. Az ajánlatuk 19 371 393 PLN-ről szólt. Ezért cserébe EBR11 SOR modelleket adnának, darabonként 1 749 900 PLN-ért. 5 év és 1 hónap garanciát vállalnak a modellekre, 0,914 kWh=km fogyasztással.

A legdrágábbnak a Solaris bizonyult, az Urbino 12 modelljeivel. Ők darabonként 1 840 000 PLN-t kérnek a buszokért, összesen 20 368 800 értékben. Ők 5 év garanciát vállalnak az akkumulátorokra. Úgy tűnik, hogy a kínai Yutong fogja elvinni ezt a tendert.

A Yutong a 10 méteres E10 modelljét ajánlotta a városnak, 340 kWh-s akkumulátorral. Ez 81 utast tud szállítani, beleértve ebbe 22 ülő utast.

Előző cikkAz IAT útjára indítja a “Mission Bus”-t
Következő cikkWebasto töltők – már személyautókhoz is