A Fuso, a Daimler Trucks japán leányvállalata bemutatta a Fuso eCanter SensorCollect koncepció járművét, mely a teljesen elektromos Fuso eCanter járművön alapszik és lényegében egy kukásautónak nevezhető.

A jármű célja az, hogy a szelektív hulladékgyűjtést hatékonyabbá és környezettudatosabbá tegye. A jármű egy félig-meddig önvezető rendszerrel irányítható, melyet a Fuso Future Innovation Lab eseményén mutatak be.

Daimler: a japán leány félautonóm e-kukáskocsija, hatékonyabban

A rendszer segítségével az eCanter SensorCollect-et kívülről irányítják. A jármű vezetője egy kézre erősíthető okostelefon segítségével tudja irányítani az autót. A jármű a szenzorok segítségével képes követni az operátort és kikerülni minden akadályt, illetve érzékeli az embereket is és szükség esetén meg is áll.

Ez azt is jelenti, hogy az operátor, aki az adott területre vezette az eCanter-t, segíthet kiüríteni a hulladéktárolót. A félautonóm működéssel biztosítani tudják a jobb hatékonyságot, ami abból is adódik, hogy eggyel kevesebb ember kell a munka elvégzéséhez.

Megjegyzés
A városi kommunális járművek közül a kedvenc elektromos hajtás jelölt a kukáskocsi:
sorra jelennek meg gigász v start-up járműgyártók e-szemétgyűjtői Svájctól Ukrajnáig. A Daimler japán leánya a Fuso továbblépett: nemcsk energia, munkaerő-takarékos is kis szemeteskocsija az  eCanter SensorCollect: távirányítható, egy sor AD érzékelővel van feszerelve
. Félautonóm üzemben a sofőr okostelefonjával segíti az edények ürítését, ezek szerint két munkás helyett csak egy kell kocsinként. Egyelőre behatárolt a méret, de várhatóan megjelenik ez az innováció a „main stream” kukáskocsiknál is. Pécs polgármestere nagyjelentőségű vállalást jelentett be az e-busz flotta átadáson:
az önkormányzati járműflottát is elektromosra váltja a város. Jelentős a kapcsolódó helyi gyártó-fejlesztő kompetencia / de szép lenne pécsi termékkel jelentkezni.