15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön

A MOL Plugee e-töltőket a Nissan elektromos autó tulajdonosok – kizárólag Magyarországon - 15%-os kedvezménnyel vehetik igénybe. A MOL Plugee applikációban a Nissan EV tulajdonosoknak elérhető kedvezményes árszint DC töltés esetében bruttó 118,25 Ft/kWh.

0
mol plugee

Budapest, Magyarország (2021. január 4.) – A MOL-csoport közösen a Nissannal, valamint további konzorciumi partnereivel (E.ON, Petrol, HEP és BMW) a NEXT-E (egy az Európai Unió által támogatott) projekt keretében a régió legnagyobb töltőhálózatát hozza létre. Az együttműködés folytatásaként a MOL és a Nissan arról állapodott meg, hogy a magyarországi MOL Plugee töltőket minden Nissan LEAF vagy Nissan e-NV200 tulajdonos egy éven keresztül – 2021.12.31-ig – kedvezményesen használhatja. A NEXT-E projekt részeként összesen 252 villám-, illetve ultra-gyors töltőt telepítenek konzorciumi szinten, azzal a céllal, hogy hat közép-kelet-európai ország – Csehország, Horvátország, Magyarország, Románia, Szlovákia és Szlovénia – teljes mértékben átjárható legyen, így elektromos autóval is könnyedén el lehet majd jutni a cseh határtól az Adriára vagy a Fekete-tengerhez. 

2021 végéig minden MOL Plugee töltési tranzakcióból a Nissan elektromos autó tulajdonosok 15% kedvezményt kapnak a mindenkor érvényes regisztrált felhasználóknak elérhető árakból. Ez azt jelenti, hogy DC töltés esetében kilowattóránként bruttó 139 Ft helyett bruttó 118,15 Ft-ot, AC töltés esetében bruttó 99 Ft helyett bruttó 84,15 Ft-ot fizetnek a tulajdonosok. A 31. perctől fizetendő jelképes bruttó 1 Ft-os percdíj 85 fillérre csökken percenként a gépjármű tulajdonosoknak.   

Magyarországon a Nissan LEAF a 2013-as értékesítési kezdet óta minden évben piacvezető volt, ezért ez a modell a legelterjedtebb villanyautó a magyar utakon. Emellett globálisan is az egyik legnépszerűbb elektromos autó, 2010 óta már több mint 500.000 db fogyott belőle világszerte, melyből több mint 175.000 Európában.Az e-NV200 pedig az elektromos haszongépjármű park éllovasa. A NEXT-E mellett a Nissan több mint 15 hasonló Európai Uniós töltőhálózatfejlesztési projektet támogatott Európában, melynek köszönhetően a CHAdeMO standardú töltőkből – amely nem a hivatalos EU által előírt szabvány -, kb. ugyanannyi található Európában, mint amennyi a CCS Combó-ból, azaz mintegy 10.000-10.000 db. A Plugee töltőkön kétfajta villámtöltő csatlakozó (CCS Combo és CHAdeMO) található, valamint egy váltóáramú Type2-es gyorstöltő csatlakozó is elérhető, míg az ultra töltőkön CCS Combo és CHAdeMO. Ezeknek köszönhetően gyakorlatilag minden nagy autógyártó megtalálja a töltési lehetőséget, legyen az elektromos autó, vagy konnektorból tölthető hibrid modell.  A MOL már Magyarországon is üzemeltet öt ultragyors töltőt, melyhez 2021 januárjában érkezik a hatodikrégiós szinten pedig már egy tucatnál tartanak. Ezeknek a berendezéseknek a teljesítménye 150 kW, ami háromszor gyorsabb töltést jelent, mint a leginkább elterjedt villámtöltők (50 kW). A Nissan LEAF nagyobb akkumulátoros változata ezeken a töltőkön huzamosan 70 kW-tal tud tölteni. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy 30 perc* alatt kb 200 km* megtételéhez elegendő elektront lehet tankolni a LEAF-be.

A MOL Plugee idehaza már több mint 60 helyszínen nyújt nagyteljesítményű elektromos töltési szolgáltatást, a hálózatát pedig dinamikusan bővíti. Az országos lefedettséggel bíró vállalat rendelkezik a hazai autópályák legsűrűbb elektromos töltő hálózatával. 

Nemcsak azért örülünk a NEXT-E projektnek, mert sokkal könnyebbé válik a hosszabb utakon való közlekedés villanyautóval, hanem azért is, mert a mostani hírnek köszönhetően, közösen a MOL-lal, adhatunk valamit azoknak a LEAF és e-NV200 tulajdonosoknak, akik az évek során megtiszteltek minket azzal, hogy Nissan-t választottak. Ezúton is köszönjük nekik.” – nyilatkozta Reizer Levente, a Nissan PR Managere.

„A MOL hosszú évek óta prioritásként kezeli az e-mobilitásra épülő szolgáltatásainak fejlesztését, azért léptünk be 2017-ben a NEXT-E projektbe, mert hiszünk abban, hogy ez a jövő közlekedésének egyik erős alternatívája. A MOL regionális vezető szerepét pedig tovább erősítjük azzal, hogy már nemcsak a robbanó motoros autóknak, de a villanyautóknak is biztosítunk regionális töltőhálózatot. Büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan bennünket választott partneréül, ezzel elismerve az e-mobilitásban tett erőfeszítéseinket” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL Plugee üzletág vezetője.

A töltés érvényesítése a MOL Plugee applikáción keresztül történik a következők szerint: 

a gépjármű tulajdonosok az applikáció letöltése után a regisztráció első lépéseként kiválaszthatják a “Nissan EV 2021” elnevezésű kedvezményes töltési csomagot, majd a képernyő alján az adott elektromos autó alvázszámát megadva válnak jogosulttá a kedvezményre. Az alvázszám ellenőrzése automatikusan történik, az autósoknak nincs szükségük semmilyen extra lépés elvégzésére. Egy alvázszám egyszer regisztrálható. A regisztrációt követően az adott elektromos töltőberendezés Áraink menüpontja alatt láthatóvá válik a mindenkor érvényes kedvezményes ár. Azon felhasználók, akik már rendelkeznek regisztrált fiókkal az info@molplugee.hu címre kell írjanak, megadva a vevőkódot/szerződésszámot, valamint az autó alvázszámát és átállításra kerül a regisztráció. Természetesen a MOL Plugee Driver Portálján keresztül is elvégezhető a regisztráció.   

*Az idézett számok Nissan LEAF e+, 62 kWh-s akkumulátorokra vonatkoznak. Az idő a töltés körülményeitől függ, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét, valamint a használat helyén tapasztalható környezeti hőmérsékletet. A jelzett gyorstöltési idő a CHAdeMO gyorstöltő használatát igényli. A Nissan LEAF modell úgy lett tervezve, hogy a mindennapi élet során előforduló utazások többségét támogassa, és olyan töltési biztonsági intézkedésekkel van ellátva, amelyek védik az akkumulátort a rövid időn belül megismételt többszöri gyorstöltések esetén. Az egymást követő gyorstöltésekhez szükséges idő megnövekedhet, ha az akkumulátor hőmérséklete miatt aktiválódik az akkumulátor védelmére szolgáló technológia.

Előző cikkMit hoz 2021 az emobilitásban?
Következő cikkNorvégia ismét felülmúlta saját magát