15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön

A MOL Plugee e-töltőket a Nissan elektromos autó tulajdonosok – kizárólag Magyarországon - 15%-os kedvezménnyel vehetik igénybe. A MOL Plugee applikációban a Nissan EV tulajdonosoknak elérhető kedvezményes árszint DC töltés esetében bruttó 118,25 Ft/kWh.

0
18

Budapest, Magyarország (2021. január 4.) – A MOL-csoport közösen a Nissannal, valamint további konzorciumi partnereivel (E.ON, Petrol, HEP és BMW) a NEXT-E (egy az Európai Unió által támogatott) projekt keretében a régió legnagyobb töltőhálózatát hozza létre. Az együttműködés folytatásaként a MOL és a Nissan arról állapodott meg, hogy a magyarországi MOL Plugee töltőket minden Nissan LEAF vagy Nissan e-NV200 tulajdonos egy éven keresztül – 2021.12.31-ig – kedvezményesen használhatja. A NEXT-E projekt részeként összesen 252 villám-, illetve ultra-gyors töltőt telepítenek konzorciumi szinten, azzal a céllal, hogy hat közép-kelet-európai ország – Csehország, Horvátország, Magyarország, Románia, Szlovákia és Szlovénia – teljes mértékben átjárható legyen, így elektromos autóval is könnyedén el lehet majd jutni a cseh határtól az Adriára vagy a Fekete-tengerhez. 

2021 végéig minden MOL Plugee töltési tranzakcióból a Nissan elektromos autó tulajdonosok 15% kedvezményt kapnak a mindenkor érvényes regisztrált felhasználóknak elérhető árakból. Ez azt jelenti, hogy DC töltés esetében kilowattóránként bruttó 139 Ft helyett bruttó 118,15 Ft-ot, AC töltés esetében bruttó 99 Ft helyett bruttó 84,15 Ft-ot fizetnek a tulajdonosok. A 31. perctől fizetendő jelképes bruttó 1 Ft-os percdíj 85 fillérre csökken percenként a gépjármű tulajdonosoknak.   

Magyarországon a Nissan LEAF a 2013-as értékesítési kezdet óta minden évben piacvezető volt, ezért ez a modell a legelterjedtebb villanyautó a magyar utakon. Emellett globálisan is az egyik legnépszerűbb elektromos autó, 2010 óta már több mint 500.000 db fogyott belőle világszerte, melyből több mint 175.000 Európában.Az e-NV200 pedig az elektromos haszongépjármű park éllovasa. A NEXT-E mellett a Nissan több mint 15 hasonló Európai Uniós töltőhálózatfejlesztési projektet támogatott Európában, melynek köszönhetően a CHAdeMO standardú töltőkből – amely nem a hivatalos EU által előírt szabvány -, kb. ugyanannyi található Európában, mint amennyi a CCS Combó-ból, azaz mintegy 10.000-10.000 db. A Plugee töltőkön kétfajta villámtöltő csatlakozó (CCS Combo és CHAdeMO) található, valamint egy váltóáramú Type2-es gyorstöltő csatlakozó is elérhető, míg az ultra töltőkön CCS Combo és CHAdeMO. Ezeknek köszönhetően gyakorlatilag minden nagy autógyártó megtalálja a töltési lehetőséget, legyen az elektromos autó, vagy konnektorból tölthető hibrid modell.  A MOL már Magyarországon is üzemeltet öt ultragyors töltőt, melyhez 2021 januárjában érkezik a hatodikrégiós szinten pedig már egy tucatnál tartanak. Ezeknek a berendezéseknek a teljesítménye 150 kW, ami háromszor gyorsabb töltést jelent, mint a leginkább elterjedt villámtöltők (50 kW). A Nissan LEAF nagyobb akkumulátoros változata ezeken a töltőkön huzamosan 70 kW-tal tud tölteni. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy 30 perc* alatt kb 200 km* megtételéhez elegendő elektront lehet tankolni a LEAF-be.

A MOL Plugee idehaza már több mint 60 helyszínen nyújt nagyteljesítményű elektromos töltési szolgáltatást, a hálózatát pedig dinamikusan bővíti. Az országos lefedettséggel bíró vállalat rendelkezik a hazai autópályák legsűrűbb elektromos töltő hálózatával. 

Nemcsak azért örülünk a NEXT-E projektnek, mert sokkal könnyebbé válik a hosszabb utakon való közlekedés villanyautóval, hanem azért is, mert a mostani hírnek köszönhetően, közösen a MOL-lal, adhatunk valamit azoknak a LEAF és e-NV200 tulajdonosoknak, akik az évek során megtiszteltek minket azzal, hogy Nissan-t választottak. Ezúton is köszönjük nekik.” – nyilatkozta Reizer Levente, a Nissan PR Managere.

„A MOL hosszú évek óta prioritásként kezeli az e-mobilitásra épülő szolgáltatásainak fejlesztését, azért léptünk be 2017-ben a NEXT-E projektbe, mert hiszünk abban, hogy ez a jövő közlekedésének egyik erős alternatívája. A MOL regionális vezető szerepét pedig tovább erősítjük azzal, hogy már nemcsak a robbanó motoros autóknak, de a villanyautóknak is biztosítunk regionális töltőhálózatot. Büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan bennünket választott partneréül, ezzel elismerve az e-mobilitásban tett erőfeszítéseinket” – mondta Tóth-Fekete Róbert, a MOL Plugee üzletág vezetője.

A töltés érvényesítése a MOL Plugee applikáción keresztül történik a következők szerint: 

a gépjármű tulajdonosok az applikáció letöltése után a regisztráció első lépéseként kiválaszthatják a “Nissan EV 2021” elnevezésű kedvezményes töltési csomagot, majd a képernyő alján az adott elektromos autó alvázszámát megadva válnak jogosulttá a kedvezményre. Az alvázszám ellenőrzése automatikusan történik, az autósoknak nincs szükségük semmilyen extra lépés elvégzésére. Egy alvázszám egyszer regisztrálható. A regisztrációt követően az adott elektromos töltőberendezés Áraink menüpontja alatt láthatóvá válik a mindenkor érvényes kedvezményes ár. Azon felhasználók, akik már rendelkeznek regisztrált fiókkal az info@molplugee.hu címre kell írjanak, megadva a vevőkódot/szerződésszámot, valamint az autó alvázszámát és átállításra kerül a regisztráció. Természetesen a MOL Plugee Driver Portálján keresztül is elvégezhető a regisztráció.   

*Az idézett számok Nissan LEAF e+, 62 kWh-s akkumulátorokra vonatkoznak. Az idő a töltés körülményeitől függ, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét, valamint a használat helyén tapasztalható környezeti hőmérsékletet. A jelzett gyorstöltési idő a CHAdeMO gyorstöltő használatát igényli. A Nissan LEAF modell úgy lett tervezve, hogy a mindennapi élet során előforduló utazások többségét támogassa, és olyan töltési biztonsági intézkedésekkel van ellátva, amelyek védik az akkumulátort a rövid időn belül megismételt többszöri gyorstöltések esetén. Az egymást követő gyorstöltésekhez szükséges idő megnövekedhet, ha az akkumulátor hőmérséklete miatt aktiválódik az akkumulátor védelmére szolgáló technológia.