A dízelbotrány után kénytelen volt lépni a Volkswagen a környezettudatosság irányába, de úgy tűnik hogy nem is járnak rosszul ezzel a szellemiséggel. Az elektrifikációs trend jegyében meghirdetett elektromos offenzíva keretében a 2019-es Frankfurti Autószalon rántotta le a leplet a Volkswagen az első teljes egészében elektromosnak tervezett autójáról és a vadonatúj, elektromos autókhoz szánt moduláris platformjáról. Az ID.3-at és a MEB platformot pozitív fogadtatás és hatalmas kereslet üdvözölte már debütáláskor.
A svájci UBS Group AG most jutottak el odáig, hogy szétszedjenek és analizáljanak egy ID.3-at. Az elemzők meglepetésére a vizsgálat során rendkívül kedvező képet mutatott magáról a német villanyautó. Patrick Hummel, az elemzők vezetője nyilatkozata szerint a Volkswagen elektromos autója a ,,leghitelesebb termék elektromos autó témában egy hagyományos autógyártótól”.
A szakemberek a megelőző vizsgálatok alapján kategóriájában a legjobb energiasűrűségű és hatékonyságú villanyautónak jelölték meg az ID.3-at. Megállapításaik szerint nem csak műszaki szempontból, hanem gyártási költségek tekintetében is teljesen versenyképes tud lenni a Volkswagen a Teslával.
A hírre a Volkswagen részvényei rögtön 5,6%-kal drágultak, ezzel elérve a 209 eurós árfolyamot. A cég történetében 2015 óta (mikor Herbert Diess átigazolt a BMW-től a VW-hez) a mostani volt a legmagasabb mértékű növekedés az árfolyam tekintetében. Az UBS a közeljövőre 300 eurós árfolyamot vár a Volkswagentől.
Hammel kiemelte, hogy ,,a Volkswagen ugyan lehet, hogy nem egy Apple, de egy Samsung az elektromos autók világában, profitábilis, nagy gyártási darabszámú elektromos modellekkel”. Becslésük szerint egy villanyautón körülbelül 15% árrése van a németeknek, ami szinte azonos a belső égésű motorral szerelt modellek árrésének mértékével.
Tavalyi piaci megjelenése óta a Volkswagen új villanyautója sikertermék Európa-szerte, a legtöbb országban a hasonló árfekvésű Tesla Model 3-nál is jóval többet adnak el belőle. Az ID.3-at ráadásul hamarosan követi a magasabb felépítésű ID.4 is, amit Németország mellett Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban is gyártanak majd.
A meghirdetett elektromos offenzíva során a Volkswagen konszernhez tartozó legtöbb márka kínálatába fognak érkezni elektromos autók, különösen az Audi, a Skoda, a Seat és a Porsche kínálatába.
A wolfsburgiak tervezi szerint a tavalyi eladásokhoz képest 2021-ben megduplázzák az eladott villanyautók részarányát. Idén tehát cél, hogy az eladott járművek hozzávetőlegesen 7%-a teljesen elektromos legyen, mintegy 700 000 autó. Összehasonlításképp: a Tesla 2021-ben összesen alig több, 750 000 autó átadását tervezi.