Komolyan befektet az e-mobilitásba a Toyota is

Kívülről úgy tűnt, hogy meglehetősen eljárt az idő a Toyota hibrid modelljei felett, hiszen a versenytársak jóval modernebb technológiákkal felszerelt modellekkel jelennek meg rendre. Úgy tűnik, a japánok fordítanának a kockán.

0

A nagy múlttal rendelkező óriás japán autógyártók nem feltétlen az elektromos autók melletti elkötelezettségükről híresek, nemrégiben még a japán kormány dekarbonizációs célkiktűzéseit is megtámadták. A fogyasztói igények miatt a Mazda és a Honda is piacra dobott 1-1 elektromos meghajtással rendelkező kisautót, melyek túl sok innovációt nem hordoznak magukkal. A Toyota eddig viszont komfortzónán belül maradva szépen továbbra is a hibridekre fordította kapacitásait.

A legnagyobbnak számító Toyotánál fordulhatott azonban a kocka, hiszen a múlt hónapban bejelentette, hogy 2030-ig 3,4 milliárd dollár értékű akkumulátorokkal kapcsolatos beruházást tervez az Egyesült Államokban (az akkumulátor-ellátó rendszerbe történő globális 13,5 milliárd dolláros beruházás részeként).

A 3,4 milliárd dolláros beruházásból eddig 1,29 milliárd dollár helye bizonyos, hiszen ennyibe fog kerülni az az üzem, ahol 2025-től akkumulátormodulokat és csomagolásokat fognak előállítani. A 3,4 milliárd dollárból fennmaradó 2,1 milliárd dollár célját még nem jelentették be, de valószínűsíthető, hogy egy ekkora cégnek helyi akkumulátorcellagyárat is építenie kell. Jó eséllyel tehát a Teslához hasonlóan Amerikában a Toyota is megépítheti a saját ,,Gigafactory” akkumulátorcellákat termelő egységét.

A sejtést tökéletesen igazolja a Bloomberg új jelentése is, amely szerint a Toyota az észak-karolinai Greensboro külvárosában tervez akkumulátorcellagyárat építeni.

„A Toyota Motor Corp. több milliárd dollárt tervez befektetni egy akkumulátorgyárba, amelyet az észak-karolinai Greensboro külvárosában építenének az autógyártó azon törekvésének részeként, hogy növelje az elektromos meghajtású járművek termelését az Egyesült Államokban, az ügyet ismerő személyek szerint.”

A japán autógyártó az üzemet nem egyedül, hanem stratégiai partnerével, a Panasonic-kal közösen építené meg a már létező Prime Planet Energy & Solutions (PPES) vegyesvállalaton keresztül (Toyota – 51%, Panasonic – 49%).

A Toyota észak-karolinai üzeme új fejezetet nyitna a cég életében, és lehetővé tenné a Toyota számára, hogy helyben gyártott akkumulátorokkal felszerelt akkumulátoros elektromos autókat (BEV) gyártson és értékesítsen, amire igen nagy igény lenne.

Fontos megemlíteni, hogy az igen jelentős beruházás mellett a Toyota nemrég bemutatta az első globális, tisztán elektromos hajtású modelljének, a Toyota bZ4X-nek a sorozatgyártású változatát is, amely a tervek szerint 2022 közepén érkezik az Egyesült Államokba. A modellel párhuzamosan létrehozott bZ (Beyond Zero) család 2025-ig további 6, összesen pedig 15 akkumulátoros elektromos autóból fog állni.

FORRÁSBloomberg
Előző cikkTerjednek az akkumulátorokat cserélő állomások
Következő cikkÓriás töltőszolgáltató konzorcium jött létre
Fischer András
Ötödik éve az elektromobilitás frontvonalában harcoló újságíró.