Töltési szolgáltatást indít a Kia

Kishazánkban a töltési szolgáltatásokat is kínáló autógyártók köre újabb taggal gazdagodott a Kia személyében. Az alábbiakban bemutatjuk a Kia Charge szolgáltatást.

0

Nagyon sokáig hatalmas versenyelőnyt biztosított a Teslának minden más elektromos autókat gyártó márkához képest a villanyautóikhoz kínált töltési szolgáltatás, amit az elején ráadásul díjmentesen és korlátlan mennyiségben biztosított világszerte saját üzemeltetésű töltőberendezéseken. A többi gyártó is elkezdte felismerni a töltőpiacban rejlő üzleti lehetőségeket, így kiegészítő szolgáltatásként rendre kezdtek el különböző konzorciumokban ilyen tevékenységet piacra vinni.

Magyarországon gyártói minőségben a Kia a legújabb, aki a múlt hét során indította el hazánkban is a Kia Charge szolgáltatást. Érdekes, hogy ugyan a Kia a Hyundai leányvállalata, a töltési szolgáltatást nem közösen kínálják, hanem a Kia önállóan. Persze önmagában a Kiának is számos alternatív meghajtású jármű szerepel a kínálatában, elektromos és plug-in hibrid egyaránt, mégis logikusabbnak tűnt volna egy közös platform kialakítása.

A Kia Charge a többi gyártó programjához hasonlóan országhatárokat átívelve több mint 349 ezer töltőponton kínál váltóáramú (AC) és egyenáramú (DC) töltést egyaránt. A berendezések elhelyezkedése és valós idejű foglaltsága pedig remekül követhető a szolgáltatás magyar nyelvű weboldalán, illetve a telepíthető okostelefonos alkalmazáson keresztül.

A töltésindítás a rendszerbe integrált valamennyi töltőpont esetében egy dedikált Kia Charge RFID kártyával tud megtörténni. Díjszabás oldalról a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid Kia járművel rendelkezők alapvetően két csomag közül választhatnak regisztrációkor, a Kia Charge Easy és a Kia Charge Advanced közül.

A Kia Charge Easy tarifának nincs havidíja, csupán egy egyszeri 1.000 forintos aktivációs költség merül fel. Az AC és a DC töltések díjszabása ebben az esetben az adott töltőpontot üzemeltető cégtől függ, a Kia mindösszesen arra a kWh, vagy éppen idő-alapú díjra tesz rá 170 Ft munkamenet díjat tranzakciónként. 

A Kia Charge Advanced egy fokkal magasabbra teszi a lécet, ahogy azt neve is jelzi. Ennél a csomagnál nem merül fel egyszeri aktivációs költség, viszont havonta fizetendő 2.500 forintos havidíj. A havidíj fejében munkamenet díj nélkül bármelyik töltőponton AC töltés esetében 135 Ft/kWh a tarifa, DC töltésnél pedig 120 Ft/perc. Ezeket a költségeket például a nem véletlenül népszerű MOL Plugee töltőberendezések áraival összehasonlítva látható az, hogy a Kia szolgáltatásában az AC töltés valamennyivel drágább (109 Ft/kWh a MOL-nál), a DC viszont akár kedvezőbb is lehet, hiszen 50 kW-os tipikus villámtöltés esetében nagy átlagban a MOL-nál kb. 130 Ft-ra jön ki egy perc.

A programnak ráadásul a nemzetközi és egyetlen kártyával való használhatóságon túl nagy előnye, hogy a felhasználónak a töltések havonta kerülnek csak számlázásra, nem alkalmanként. Ugyanazzal a kártyával és keretfeltételekkel ráadásul az ultra gyors IONITY töltők is igénybe vehetők az alaptarifához választható kétféle választható csomaggal.

A fapadosabb választható csomag az IONITY Access, aminek havidíja 1.670 Ft, így a töltés 185 Ft/kWh-ba kerül. Az IONITY Power esetében a havidíj 4.585 Ft, a töltés pedig 105 Ft/kWh. Mindkét csomaggal igen jól jár az, aki rendszeresen használja ezeket a berendezéseket, hiszen a Mobiliti esetében például évi 34.990 Ft (azaz havi kb. 2.900 Ft)  mellett is 210 Ft/kWh az IONITY használata.

Nagyszerű hír a Kia Charge esetében még, hogy a 2022-es Év Autója Díjat elnyert Kia EV6 vásárlók 12 hónapra automatikusan megkapják az IONITY Power kiegészítő csomagot mind a Charge Easy, mind pedig a Charge Advanced tarifa esetében.

Előző cikkSegítségért kiált a Tesla
Következő cikkEléri a töltőszolgáltatókat is az energiaválság
Fischer András
Ötödik éve az elektromobilitás frontvonalában harcoló újságíró.