Világszerte évről évre egyre népszerűbbek az elektromos autók, ami a fizetőképes keresleten keresztül az értékesített darabszámokban is megnyilvánul. Nincs ez másképp kishazánkban is, tekintve akár a kiadott zöld rendszámok számát, akár pedig a különböző kutatásoknak az eredményeit, az látszik, hogy az elektromos meghajtású személygépkocsik iránti érdeklődés és így a technológia elfogadottsága egyre nagyobb magaslatokra tör.
Kutatások tekintetében a könyvvizsgálatra, valamint üzletviteli és adótanácsadásra szakosodott Ernst&Young nemrégiben publikálta az elektromos autók iránti érdeklődés mértékéről 2021. novemberében készített felmérésének eredményeit. A reprezentatív kutatásban részt vett magyar 20-60 év közötti autósok közül minden harmadik mérlegeli, hogy a jövőben alternatív meghajtású gépkocsit vásároljon. A vásárlás mellett elsődleges érvként a kedvezőbb fenntartási költségek kerekedtek ki, másodlagosan pedig az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás. Az EY kutatása kitért t a hibridekre is, ilyen járművek vásárlását a jövőben a magyarok 47%-a mérlegelné. Ezen a ponton fontos megjegyezni, hogy a 2021. novembere után tapasztalható drasztikus felfelé ívelése az üzemanyagáraknak valószínűleg igen kedvezően elősegítette a még nagyobb elfogadottságot, így ezek az arányszámok ma már sokkal magasabbak lehetnek.
A másik oldalon az EY publikációjából fény derül arra is, hogy az elektromos autó vásárlásával szemben jelentős akadály a hagyományos autókhoz képest megfigyelhető magasabb árszint (71%) és a rövid hatótávolság (62%) is fontos ellenérv annak ellenére, hogy a technológia fejlődésével sorra jelennek meg a piacon az egyre kedvezőbb árú és egyre nagyobb hatótávolságot kínáló modellek.

Hatótávolság szempontjából míg korábban a piacon leginkább 200 km távolságot egy feltöltéssel lehetővé tevő modellek voltak elérhetők, mára a 300 km feletti érték a sokkal inkább jellemző. De elérhetők már olyan típusok is, melyek használata az esetek túlnyomó többségében valóban nem igényel semmilyen kompromisszumot. A luxus Mercedes-Benz EQS 450+ például a WLTP szabványrendszerében 784 kilométeres becsült hatótávolságra lett értékelve, de a megfizethetőbb Ford Mustang Mach-E nagyobb akkumulátoros verziója is WLTP szerint 610 kilométert meg tud tenni töltés nélkül.
A mai versenyhelyzetben és üzemanyagárak mellett ráadásul hatalmas előnye a villanyautóknak, hogy sokkal kevesebb alkatrész kell az összeszerelésükhöz, mint hagyományos társaikhoz. Így, az eredetileg COVID okozta ellátási problémák kisebb hatással vannak a villanyautók gyártására és amíg előfordul, hogy egy sima benzines Volkswagen Golfra 80-90 hét szállítási időt ígérnek, addig egy Tesla Model Y 3 hónap alatt meg tud érkezni.