Hazánkban épít gyárat a NIO

Óriási hír, hogy az e-mobilitás területén működő újabb meghatározó vállalat választotta Magyarországot, mint létesítendő új telephelyének helyszínét. A tervek szerint már ősszel megkezdheti az akkumulátorokat cserélő állomások gyártását a NIO.

0

Számos alkalommal írtunk már az igazán különleges üzletpolitikát folytató, kimagaslóan kedvező ár/érték arányú elektromos autókat és a hozzájuk kapcsolódó termékeket tervező és gyártó kínai NIO vállalatról. A különleges üzletpolitikára kiváló példa a NIO Power Swap Station fantázianévre hallgató állomásai, ahol is a hosszútávú kényelmes villanyautózás érdekében a világon elsőként telepítenek tömegesen akkumulátorokat cserélő állomásokat. Teszik mindezt ráadásul az egyre nagyobb kapacitású akkumulátorok és egyre nagyobb teljesítményű töltőberendezések alkalmazása mellett.

A korábban csak különböző fiktív animációkban szereplő akkumulátorokat cserélő állomások megvalósítása a gyakorlatban nem kis kihívás, a NIO-nak is 1400 szabadalmazott technológia felhasználásával sikerült elindítani a szolgáltatást. Az autók padlólemezébe szerelt energiatárolók cseréje mindösszesen 3-4 percet vesz igénybe szemben az olykor 1 órás töltési idővel. Ilyen állomásokból Kínában már élesen működik több száz, de a kínaiak eltökéltek az európai terjeszkedésben is.

És itt kerül szóba Magyarország. A nyár során derült ki ugyanis, hogy a NIO Magyarországon fog gyárat építeni, méghozzá Biatorbágyon. Nálunk lesz a járműgyártó első európai üzeme, ami gazdaságunk versenyképessége szempontjából nagyszerű hír a sok akkumulátorgyártást érintő beruházás mellett.

Biatorbágyon ráadásul pont az automata akkumulátorcsomag-csereállomásokat fogják előállítani, a teljes beruházás mintegy 5,5 milliárd forint értékben valósulhat meg, amiből 1,7 milliárd forint támogatást a kormány biztosít. A tervek szerint a biatorbágyi gyár évente 240 teljesen automatizált állomást fog előállítani. A gyár megnyitása a tervek szerint pedig már idén őszre várható.

Előző cikkVillanyautózás augusztus 1. után?
Következő cikkValóban megszűnhet a villanyautók hátránya