A Tesla bemutatta 2023-as hatástanulmányát, avagy: a fenntarthatóság mindenek felett

A Tesla küldetése, hogy a fosszilis tüzelőanyagokat messze felülmúló termékek előállításával, valamint ezek fenntartható módon történő beszerzésével és gyártásával felgyorsítsa a világ fenntartható energiára való átállását. A márka a napokban tegnap tette közzé a 2023-as évre vonatkozó hatástanulmányát, amelyben eme tevékenységeinek környezetre gyakorolt folyamatos hatásukat és a látható javulást tárgyalja.

0

A fosszilis üzemanyagok kiszorítása

Csak 2023-ban a Tesla járművei, a Powerwall és a Solar Roof révén a környezetre gyakorolt hatása óriási volt – a Tesla ügyfelei 20 millió tonna mennyiségű CO2 környezetbe való kibocsátását kerülték el. Ahhoz, hogy ezt megértsük, hozzá kell tennünk, hogy ez akkora mennyiség, amelyet egy átlagos belsőégésű motoros (ICE) jármű 51 milliárd kilométer megtétele alatt juttat a levegőbe.

Minden egyes közlekedő Tesla átlagosan 51 tonna CO2e kibocsátását kerüli el a környezetbe. Ez azt jelenti, hogy már háromévnyi a Tesla-használat után az autó egész addigi élettartama alatt alacsonyabb a károsanyag-kibocsátás, mint egy hasonló belső égésű járműé. Az észak-amerikai járművek átlagos élettartama – 17 év – után egyetlen Tesla 5,5-szeresen meghaladja ezt az értéket.

Integrált ökoszisztémák

A Tesla átfogó ökoszisztémát kínál a tiszta energiával és közlekedéssel kapcsolatos igények kielégítésére, a Megapack, a Solar Roof és a Powerwall, valamint a Model S, 3, X, Y és Cybertruck modellekig.

A Tesla Solar energiát termel a Megapackekben vagy Powerwallokban való tároláshoz, amelyek az elektromos járműveket töltik. A Tesla a saját akkumulátorainak egy részét is gyártja, mind a tárolási alkalmazásokhoz, mind a járművekhez, lehetővé téve ezáltal a teljes körforgást.

A szoftveres oldalon az olyan termékek, mint az Autobidder, a Full Self-Driving és a hamarosan megjelenő Robotaxi a járművekben tárolt villamos energia termelékenységének maximalizálásán dolgoznak, segítve a fosszilis tüzelőanyagok további kiszorítását a jól megtervezett termékek egyetlen ökoszisztémájában.

A világ legjobb elektromos autói

A Tesla Model Y volt még mindig a legkelendőbb jármű 2023-ban, és ez a tendencia valószínűleg 2024-ben is folytatódik. Ennek nagyon sok oka van. Ez a világ leghatékonyabb EV-je, képes az Autopilot/FSD működtetésére. Emellett Észak-Amerikában és Európában is az egyik legjobb választásnak számít, főleg biztonsági szempontból. A Tesla erre vonatkozó adatai például azt is bizonyították, hogy az Autopilot-funkciót aktiválva átlagosan 7,63-szor biztonságosabbak, mint egy hagyományos jármű.

Emellett a Model Y ára 3000 dollárral kedvezőbb, mint egy belsőégésű motorral szerelt új jármű ára az USA-ban a szövetségi EV adójóváírás előtt – ez 17 000 dollár különbség a hitel és az 5 év alatt megtakarított költségek figyelembevétele után.

Az akkumulátor degradációja

Az akkumulátorok leépülése gyakran felmerül az elektromos járművek és a környezetvédelem problémájaként. Elvégre az idő múlásával elhasználódnak, még később egyenesen használhatatlanná válnak és nem lehet őket újrahasznosítani. A Tesla adatai és tapasztalatai szerint viszont ez messze nem igaz.

A márka tanulmánya ugyanis megállapította, hogy akkumulátoraik 200 000 mérföld, azaz közel 322 000 km megtétele után – ami egy jármű átlagos élettartamának felel meg – körülbelül 15%-ban bomlanak csak le.. Sőt, hidegben még jobban is teljesítenek, mint melegben, és Kanadában jobb a romlási teljesítményük, mint az Egyesült Államokban.

Egy másik érdekes tény, hogy a Tesla járművek – különösen a Tesla járművek – az amerikai átlaghoz képest 8-szor kisebb valószínűséggel gyulladnak ki és válnak a lángok martalékává.

Az energia beszerzése fenntartható módon

A fenntartható anyagbeszerzés alapvető fontosságú a Tesla elképzelésének megvalósításához, amely egy olyan világról szól, amely kevesebb környezeti hatással jár. A Tesla 2023-ban 43 000 Model Y RWD jármű gyártásához elegendő akkumulátor-alapanyagot nyert vissza, miközben a berlini Gigafactory 100%-ban megújuló energiából származik.

Összességében a Tesla napenergia-tulajdonosai elegendő energiát termeltek ahhoz, hogy a Tesla összes telephelyét, beleértve az összes Mega- és Gigafactory-t, valamint az összes többi létesítményt – több mint háromszorosan – ellássák energiával.

A Tesla az elmúlt 5 évben 25%-kal csökkentette a járműgyártás vízfelhasználását is, ami új mérföldkőnek számító alacsony értéket jelent – 2,48 köbméter vizet, szemben egy átlagos ICE jármű 3,37 köbméteres vízfelhasználásával.

FORRÁSNot a Tesla App
Előző cikkA Tesla közzétette 2024 első negyedévére vonatkozó járműbiztonsági jelentését
Következő cikkMUSK: A TESLA MEGKEZDTE AZ FSD V12.5 CHUCK’S TURN-TESZTJÉT