A Tesla végre bemutatta a Supercharger töltőoszlopainak legújabb, immáron harmadik generációját. A V3-as oszlopok legfőbb erőssége, hogy sokat fejlődtek a teljesítmény területén, de van egy-két egyéb előnyük is az új töltőknek.
Amire mindenki kíváncsi, hogy milyen gyorsan töltenek az új oszlopok. A Tesla szerint 250 kW-os csúcsteljesítményük lesz a V3-as töltőknek, amellyel akár 120 kilométernyi hatótávot is nyerhetnek az oszlopnál állók, öt perc alatt. Első körben csak a Model 3-asok lesznek képesek fogadni az új töltők teljesítményét, a többi Tesla pedig később kapja meg az ehhez szükséges update-et, de kérdés, hogy mekkora teljesítményt lesznek ebből képesek fogadni a korábbi modellek.
A töltőfej maga nem változott, de a kábel jóval karcsúbb lett. Ezt az új, folyadékhűtéses megoldásnak köszönhetjük, amely képes lesz megbirkózni a nagyobb teljesítmény okozta hővel, amellett, hogy így hajlékonyabbak és könnyebbek is lesznek a kábelek.
Emellett a töltők mögötti szerelvénydoboz is változott, szintén a nagyobb teljesítmény kiszolgálása érdekében. A Tesla azt a hívta segítségül a Supercharger állomások számára, amelyeket egyébként a napelem- és akkumulátorparkokhoz fejlesztett ki. Ez az 1 MW-os szerelvénydoboz nem csak azt teszi lehetővé, hogy 250 kW-tal töltsenek a Teslák, de mostantól nem kell osztoznia két autónak a töltési teljesítményen, ha ugyanahhoz az oszlophoz állnak.
A V3-as Supercharger érkezésével egy időben a V2-es olszopok teljesítményén is emel a Tesla. Immáron 145 kW-tal tölthetnek majd a gyártó autói a már meglévő oszlopok, igaz, a tulajdonosoknak ehhez is meg kell várniuk a megfelelő szoftverfrissítést.
Végül, de nem utolsó sorban a Tesla bevezetett egy úgynevezett „On-Route Battery Warmup” funkciót is, amellyel az autóik a Superchargerhez vezető úton előfűtik az akkumulátoraikat, hogy azonnal hatékony töltésnek láthassanak neki, ahogy bedugták a Supercharger csatlakozóját az autóba. A Tesla szerint csak ennek a funkciónak köszönhetően 25 százalékkal csökken az átlagos töltési idő.