Mivel ezt a hibrid járművekre fókuszáló programot akkor hozzák nyilvánosságra, amikor az iparágban egyre nagyobb hangsúly kerül a teljesen elektromos járművekre, ez azt mutatja, hogy a Toyota lemaradásban van az átállást illetően.


Terasi Sigeki, a Toyota Motor vezetőségi tagja és ügyvezető alelnöke jelentette be az új, jogdíjmentes licenceket:


„Számos megkeresést kapunk a járművillamosítási rendszereink kapcsán olyan vállalatoktól, amelyek fontosnak érzik a hibrid és egy elektromos jármű-technológiák népszerűsítését. Ez alapján úgy érezzük, hogy eljött az idő az együttműködésre. Az elektromos járművek akkor fognak alapértelmezetté válni, ha a következő tíz év során jelentősen megugrik a számuk. Mi ebben a folyamatban szeretnénk segítséget nyújtani.”


Több mint 5 évvel ezelőtt a Tesla is bejelentette, hogy nyilvánossá teszi szabadalmait azért, hogy felgyorsítsa az elektromos járművekre való átállást. A Tesla akkor meg is erősítette, hogy bárki, aki elektromos járműveket szeretne gyártani, használhatja a szabadalmakat.


Noha a Toyota kezdeményezése elsőre hasonlónak tűnhet, a vállalat megemlítette, hogy a szabadalmaikat csak hibrid és üzemanyagcellás járművekhez lehet használni, teljesen elektromosakhoz nem:


„Ezek olyan alaptechnológiák, amelyeket különböző típusú elektrifikált járművek fejlesztéséhez lehet alkalmazni, beleértve a hibrideket, plug-in hibrideket, és üzemanyagcellás elektromos járműveket.”


Pedig sok szabadalom olyan alkatrészeket érint, amiket teljesen elektromos járművek esetén is lehetne használni, mint például akkumulátorok, elektromos motorok, és vezérlők.


Az autógyártó emellett technikai támogatást is tervez nyújtani a szabadalmaik alapján fejlesztett hibrid járművekhez, de azt már nem ingyen.


Mindezek hallatára elég egyértelmű, hogy mit akar a Toyota, és az is, hogy ez valószínűleg nem fog működni.


A Toyota eddig még nem gyártott teljesen elektromos járművet és tisztán látható, hogy lemaradásuk ebben a tekintetben egyre csak nő.
Abban reménykednek, hogy a többi autógyártó is megmard a hibrid meghajtásnál, ami alátámasztaná a hivatalos álláspontjukat, miszerint a hibrideké a jövő. Ezzel ellentétben viszont a teljesen elektromos járművek térnyerése egyre nagyobb, az eladási számaik már több országban is – például Norvégiában – simán veri a hibridekét.


A hibrid technológia mindig is csak egy átmeneti lépés volt a teljes elektrifikáció felé vezető úton, és ezt a Toyotának is be kellene ismernie.


Ha egy autógyártó most egy olyan hibrid járművön dolgozik, ami pár év múlva fog a piacra kerülni, akkor csak az idejét vesztegeti. Csak egy teljesen elektromos autó létrehozásával van esély maradandót alkotni.

Előző cikkPlug-in márkává formálodik a Mercedes-AMG
Következő cikkFotókon a Tesla CCS átalakítója