A nagyméretű luxusszedánok hírhedtek arról, hogy jelentős értékcsökkenésen mennek keresztül ahogy „használttá” válnak, és ez az elektromos járművek esetében még jobban jellemző. De a Tesla Model S-re, ami már gyártásának hetedik évében jár, úgy néz ki mindez nem vonatkozik – legalábbis Németországban nem.

A Schwacke autóipari elemző cég megjelentetett egy tanulmányt márciusban, ami szerint egy három éves Model S a német használtautó-piacon átlagban képes megtartani eredeti értékének 60%-át, amíg egy átlagos luxusautó esetében ez a mutató csak 50,7%. A második legjobb viszonteladási értékkel rendelkező autó a Porsche Panamera 57,4%-al, a legjobb eladási számokat produkáló Mercedes-Benz S-Osztály pedig 51,9%-on áll. A jellemzően ritka Jaguar XJ csak 40,2%-ot tud felmutatni, de ez még mindig jobb, mint az a 28,7%, amit a brit használtautó-piacon tud megtartani eredeti értékéből.

Az elektromos autók sok piacon főként azért veszítenek értékükből, mert az új járművekre irányuló vásárlási kedv magasabb, mint ami a használtak esetében tapasztalható. A Consumer Reports adatai szerint az Egyesült Államokban egy három éves Nissan Leaf értékének akár 70%-át is elvesztheti, mivel a kormány jelentősen megkönnyíti annak újonnan való megvásárlását.

A Tesla még mindig exkluzívabbnak számít a többi német márkánál a hazai piacukon, és eladási számaik múlt hónap már elérték a Porsche-ét, főként a Model 3-nak köszönhetően. Az értékcsökkenés mögött gyakran az autó öregedésével egyenesen arányos fenntartási költségek is állnak. A nagy luxusautók értéke általában idővel nagyot zuhan, mivel sokba kerül a javítás és a használat is, és ha ez belefér a pénztárcába, akkor valószínű, hogy nem okoz gondot egy újat venni sem. Ha mindezt hozzáadjuk a Tesla márkanév folytatólagos vonzerejéhez, a Model S értéktartása kezd egyre magától értetődőbbé válni.