A Tesla Model S és Model X eladási számai már az utóbbi időkben is inkább laposak voltak, az elmúlt negyedévben viszont nagyon zuhantak. Több teória is kering, hogy erre miért került sor. Lassú gyártás? A Tesla megpróbálja korlátozni a keresletet? Vérfrissítésre van szükség? Az biztos, hogy ha a Tesla többet szeretne eladni ikonikus autóiból, akkor valamit lépniük kell. A Model S é X feljavítása például hozzájárulhat az érdeklődés újbóli felkeltéséhez.
A Tesla és Elon Musk is azt hangoztatta korábban, hogy egyelőre nem tervezik a Model 3-nál alkalmazott 2170 cellaformátumát használni az S és X járművek esetében. A vezérigazgató azt is kijelentette, hogy egy autógyártó nem „frissít”, legalábbis nem a hagyományos értelemben. Azonban most új információk kerültek napvilágra, ami arra utal, hogy a Tesla mégiscsak a Model 3 drágábbik testvérei által használt motor fejlesztésén dolgozik.
A Tesla Model 3 meggyőzően ötvözi a hatékonyságot és a teljesítményét, ami részben az állandó mágneses motorrendszernek köszönhető. Jelenleg a Model S és Model X nem ezt a rendszert használja, hanem AC indukciós motorokat. Ha a frissítés tényleg megtörténik, akkor változhat a helyzet. Konkrét bizonyíték erre még nincs, de az ötlet logikus.
A belső információkkal rendelkező forrás szerint a Tesla legújabb szoftverfrissítései már olyan elemeket tartalmaznak, amelyek a következő állandó mágneses motorrendszerre utalnak, melynek „Raven” a neve.
A Model 3 motorja akár 4%-al is hatékonyabb lehet, mint a két másik modell rendszere. Mivel a hatékonyság a városi vezetés során egyre csak javul, és a Tesla autói vezetnek a hatótávolság és a hatékonyság mutatóiban, ha a frissítés tényleg megtörténik, olyan nagyobb hatótávolságú Model S és X autókat kaphatunk, amelyek még az akadozó forgalomban is nagyobb hatékonyságot fognak tudni nyújtani.