Annak ellenére, hogy első látásra úgy tűnik a nagy múltú OEM autógyártókat hidegen hagyja az elektromos forradalom, ennél azért több van a dologban. Ezeknek a vállalatoknak nem éri még meg az, ha elektromos autókat kezdenek el gyártani, mivel a tömeg nem kíváncsi rájuk, túl drágák, a töltő-infrastruktúra nincs eléggé kiépítve, és mindezek mellett jelenleg nem is lehet rajtuk túl sokat keresni. Szóval számukra az idő még nem jött el.

Mindezek ellenére azt meg kell adnunk, hogy a neves autómárkák azért gondolnak a jövőre. Az nem kérdés, hogy az elektromos járművek idővel ki fogják szorítani a belsőégésű motort használó autókat a piacról, de amíg ez nem történik meg, csak minimális szintű kezdeményezést és befektetést fogunk látni ezen a téren a nagy autógyártóktól.

A Ford viszont most arról tett bejelentést, hogy egy komoly befektetést indítottak el, amely a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésének hivatott előmozdítani. A Ford partnere a projektben a Solid Power, akik következő generációs szilárdtest-akkumulátorok létrehozásával foglalkoznak. Ken Washington, a Ford műszaki vezetője szerint a szilárdtest akkumulátortechnológia segítségével az eddiginél biztonságosabb és nagyobb teljesítményű elektromos autók hozhatók létre. „A Solid Power-el való együttműködésünk lehetővé teszi azt, hogy egy olyan fontos, feltörekvő technológia kifejlesztésének részesei lehessünk, amely ténylegesen képes lesz átformálni az okos elektromos járművek kialakítását.” – mondta Washington.

A szilárdtest-akkumulátor előnyei között az alábbi tényezők szerepelnek:

  • 50%-al több energiát képes tárolni, mint a jelenlegi lítiumion
  • biztonságosabb a gyúlékony anyagok mellőzésének köszönhetően
  • kisebb a gyártási költsége
  • egyszerűbb gyártás az ipari szabványoknak való megfelelése miatt
Előző cikkBérelhető i3-akkal tör be Budapestre a DriveNow
Következő cikkA Tesla Gigafactory 1 akkumulátorcellákat gyártó kapacitása igazából csak kb. 23 GWh