A kutatásban résztvevő autótulajdonosok 86%-a fejezte ki elégedettségét a Tesla infotainment rendszerével kapcsolatban, különös tekintettel az audio-, hívó- és navigációs funkciókra.
A második helyen a BMW végzett, ahol a tulajdonosok 80% volt elégedett, a leggyengébb eredményt pedig a Lexus érte el, mindössze 46%-os elégedettséggel.
A magazin bevezetett egy új „kéz nélküli telefonálás” nevű értékelést is, amivel azt lehet szemléltetni, hogy melyik rendszer segít a legjobban abban, hogy a sofőrnek ne kelljen vezetés közben a kezébe vennie a telefonját, amikor hívják. Itt nem a Tesla végzett az élen, hanem a Ford Sync 3-ja, a BMW-t megelőzve. Ebben a tekintetben az utolsó a Honda lett.
A Consumer Reports szerint onnan lehet megismerni egy jó infotainment rendszert, hogy az gyors, és olyan vezérlőfunkciókkal van felszerelve, amelyek egyértelműek és intuitívak, és mindeközben nem tereli el a figyelmet sem.
Noha a Tesla és a BMW jó értékeléseket kapott, a magazin úgy látja, bőven van még hova fejlődni. A 60 ezer megkérdezett autótulajdonos közül mindössze 56% válaszolt úgy, hogy „nagyon elégedett” lenne autójának infotainment rendszerével.
A technológia jelenlegi állását nézve nem meglepő, hogy egyre több autógyártó folyamodik az érintőképernyős megoldásokhoz. Az IHS Markit adatai szerint az idén eladott autók 82%-a rendelkezik érintőképernyővel. Ez 53%-os növekedést mutat az öt évvel ezelőtt mért adatokhoz képest.
Mindent egybevetve a Tesla rendelkezik a legmeggyőzőbb infotainment rendszerével, és jóval a konkurencia előtt járnak. A vertikális integrációnak köszönhetően az autógyártó olyan intuitív interfészt tudott létrehozni járműi számára, amik tökéletesen kompatibilis az elektromos autó hardverével.