Május 8.-tól lehet előrendelni a ferde hátú ID-t, de úgy, hogy a végső dizájnra majd csak szeptemberben, a Frankfurt Motor Show kiállításon derül majd fény. Háromféle akkumulátor kapacitás és hatótávolság lesz majd elérhető. Ezekből a legkisebb 48 kWh-s lesz és a WLTP szabvány szerint 320 km-t fog tudni megtenni egy töltéssel. A német Auto Motor & Sport magazin az árat 29,990 euróra becsüli, még mindenféle kedvezmény előtt. Azt is megjegyzik viszont, hogy a VW 3000 eurót fog veszíteni minden eladott autó után.
Ez nem kis összeg főleg akkor, ha megnézzük, hogy a VW hány ID hatchback-et szeretne értékesíteni. Viszont aggodalomra egyelőre nincs okuk, hiszen jelenleg az elektromos piacon ez normális. Korábban olvashattunk arról, hogy a General Motors 9 ezer dollárt veszít minden Bolt után, vagy a Fiat 20 ezret minden Fiat 500e után. A Moody’s számításai szerint az autógyártók 7 és 10 ezer dolláros veszteséggel számolnak minden autó után, és egy elektromos autó gyártása akár 12 ezer dollárral is többe kerülhet, mint egy tradicionális járműé. Egyelőre mindez nem okoz túl nagy problémát, mert az elektromos kutatásra és fejlesztésre az autógyártók rendkívül nagy összegeket tesznek félre.
Ezek tükrében a 3 ezer euró nem is olyan vészes. Emellett az autógyártók mind azt mondják, hogy az elektromos autópiac minimum a következő évtized közepéig veszteséges fog maradni.
Visszatérve az ID Hatchback-re, a VW szerint a 48 kWh-s változat először még nem lesz megvásárolható, hanem csak a következő, 62 kWh-os (550 km-es hatótáv). Ez a modell 35 ezer euróért lesz kapható. Ehhez jön később a gyengébb verzió, majd a prémium változat is, aminek 80 kWh-s motorja kb. 600 km-es távot tesz majd lehetővé. Mindegyik modell végsebessége 180 km/h-ra lesz korlátozva, és vagy 7,2 kW-os vagy 11 kW-os fedélzeti töltővel, valamint 125 kW-os egyenáramú gyorstöltő funkcióval lesznek ellátva.