Roland van der Put, a Fastned holland töltési infrastruktúrával foglalkozó vállalat igazgatója nemrég megosztott a Twitteren egy képet az egyik újonnan épülő ultragyors-töltőállomásukról.

A képen jól látható, hogy mekkora munka is felhúzni egy a jövő kívánalmainak megfelelő töltőállomást, amelynek készen kell állnia arra, hogy egyszerre több 350 kW-os töltőt is használjanak rajta.

Először is a vállalatnak a betonból készült alapokat kell létrehoznia a töltők számára, majd minden egyes állomást úgy kell kábelezni, hogy a lehető legnagyobb kapacitáshoz férjenek hozzá, még akkor is, ha eleinte csak egy pár 50-175 kW-os töltő fog helyet kapni.

Van der Put így fogalmaz a tweetben: „A 175 / 350 kW-os töltőinknek nagy mennyiségű kábelcsatornára van szükségük, amiből aztán kapják az energiát. Komoly és gondos előkészületek és kemény munka kell ahhoz, hogy a semmiből egy új töltőállomást építsünk mindössze pár hét alatt. A végeredmény azonban mindig gyönyörű.”

A kábelcsatornák teljes hossza állomásonként az ezer métert is elérheti. És akkor most gondoljunk bele, hogy az olyan, ennél nagyobb töltőállomások, mint a Tesla szupertöltő-állomása, amelyen 50 töltő is elérhető, még ennél is mennyivel komolyabb infrastruktúrát igényel…

A Fastned amúgy egy európai töltőhálózat kiépítésén dolgozik jelenleg, és júniusban az amszterdami tőzsdére is be fog lépni. 2012-es indulásuk óta eddig 97 gyorstöltő-állomást húztak fel, a legtöbbet a saját piacukon, Hollandiában, de emellett az Egyesült Királyságban és Németországban is építkeztek.

Az vállalat új tervei szerint új töltőállomásokat fog nyitni Belgiumban, Franciaországban és Svájcban is.

Előző cikkAz I-PACE továbbra is a Jaguar eladásainak 11%-át tesz ki
Következő cikkA Toyota és a Subaru közösen fejleszt