Az angliai Birmingham bejelentette, hogy 394 gyorstöltő lesz telepítve a városban. Elsősorban azért, hogy ezzel bíztassák a taxisokat, hogy átálljanak elektromos autókra. A töltőállomások telepítése Birmingham-ban ősszel kezdődik és 2 évig fog tartani. A töltőket mindenki tudja majd használni, nem csak a taxisok.

A város vezetése szerint főleg a belső kerületekre összpontosítanak a gyorstöltő állomások fejlesztésével. Ebben a projektben a város az ESB EV Solutions-el dolgozik együtt a töltőhálózat kiépítésén, ami az ír ESB-hez tartozik. Az OLEV 3.24 millió euróval támogatja a projektet.

Az ESB EV Solutions a következő 12 évben együtt fog dolgozni a város vezetésével, hogy egy átfogó stratégiát dolgozzanak ki a város töltőhálózatára vonatkozóan. Egyelőre a „pay-for-use” modellt fogják alkalmazni, azaz nem havidíjas lesz a szolgáltatás.

Megjegyzés
A taxik a közösségi közlekedés fontos szereplői, ám sok helyen egyéni működtetésben, nehezebben szervezhetők, érdekeik képviselete is változatos.
Egy fenntartható település törődik a mobilitási lánc ezen „szemével”, mint Birmingham: közel 400 töltőpontot hoz létre két éven belül, ahol elsőbbséget élveznek a cab-ek:  egy e-autóra max 30 perc juthat  Vajon döntöttek már a technológiáról?
Newcastle induktív töltést tesztel taxijai számára az állomásokon a várakozási idő alatt kényelmesen tankolhatnak az „aszfaltból”
A városközpontban futó szennyező dízelautók elektromosra váltása többféleképp támogatott, egyik a gyors, elérhető töltőoszlopok hálózat biztosítása, egy másik a vásárlás anyagi támogatása, vagy a működtetés innovatív társfinanszírozása.
Egyre több döntéshozónál esik le a tantusz: az elektromos bérautók a legalkalmasabbak a hatékony levegőminőség védelemre: rengeteget futnak gyalogos intenzív körzetekben távoltarhatják/ kiválthatják a személyautókat.