A fuvarozócégek többsége tervezi, hogy elektromosra váltson

Nagy-Britanniában tízből hét cég tervezi azt, hogy elektromos járműveket ad a flottájához.

0
99

A Brit Teherszállítási Szövetség (FTA) 2019-es logisztikai jelentése szerint a fuvarozócégek 71,4%-a tervezi azt, hogy az elkövetkező 12 hónap során elektromos járművekkel bővítse flottáját, 41% pedig plug-in hibrideket szeretne vásárolni. Továbbá a jelentés azt is leírja, hogy a cégek negyede gondolkozik „megnövelt hatótávolságú” járművek bevezetésén, amelyek olyan elektromos modellek, melyek esetében egy kis benzines generátor képes egy pár extra kilométernyi energiával feltölteni az akkumulátort.

A több mint 500 logisztikai vállalatot megkérdező kutatás felhívja a figyelmet, hogy a kormánynak el kell kezdenie befektetni az elektromos technológiába és az infrastruktúrába, hogy a szükséges változások hamar és hatékonyan léphessenek életbe. A vállalkozások készek arra, hogy zöldre váltsanak, de ehhez szükségük van az állam támogatására is. Az infrastruktúralétrehozásával járó költségek csökkentésével, illetve részleges átvállalásával a törvényhozók számos vállalat számára sokkal vonzóbbá tehetnék az elektromos opciót. De ennél többre van szükség ahhoz, hogy életképes legyen az alacsony emissziós megoldás.

Az elektromos furgonok még mindig jóval drágábbak, mint a hagyományos társaik, valamint a nyilvános töltőpontok sem mindenki által elérhetőek. A töltőhálózatoknak komoly bővítésen kell átesniük, és ezt a költséges projektet nem az egyes vállalkozásoknak kellene finanszíroznia.

Komoly probléma még az is, hogy az iparágnak nemsokára sofőrhiánnyal kell majd szembenéznie, emiatt a vállalatoknak külföldi munkavállalók toborzásához kell majd folyamodniuk miután az Egyesült Királyság elhagyja az Európai Uniót. A Nagy-Britanniában dolgozó professzionális teherautó sofőrök 20%-a rendelkezik EU-ország által kiadott útlevéllel, de mivel ebbe nem tartoznak bele azok a munkavállalók, akiknek nem a vezetés az elsődleges szakmájuk (pl.: vízvezeték-szerelők vagy virágárusok), ez az arány valószínűleg jóval nagyobb. A jelentés arra ösztökéli a Brit kormányt, hogy támogassa az EU-n kívülről érkező logisztikai munkások érkezését a Brexit előtt és után is, hogy megelőzzék a drasztikus munkaerő-hiányt.