Amit az Airbnb elkezdett a szállásfoglalással, azt a Turo folytatta az autóbérléssel, majd megérkezett a DriveShare is. Mindez azt jelenti, hogy a megosztó szolgáltatások már a közlekedésben sem számítanak újdonságnak.
Több cég is a töltésben lát most fantáziát, és ha megnézzük az e mögött rejlő stratégiát, működőképesnek tűnik az üzleti modell. Egyre több nyilvános töltőállomás épül, de egy elektromos autótulajdonos rosszul teszi, ha ezektől teszi függővé magát. Sajnos ezek az állomások gyakran épp foglaltak, nem működnek, üzemzavarosak, vagy épp valamilyen más ok miatt nem elérhetőek. A lényeg az, hogy soha nem biztos, hogy éppen lehet-e velük tölteni.
Az otthoni töltő megosztásának koncepciója nem új keletű, például a PlugShare épp ilyesmivel foglalkozik, de nincs lehetőség a töltő lefoglalására, és azt sem teszi lehetővé, hogy a tulajdonosnak kifizessék a töltést.
Talán a 2017-ben alapított és Kaliforniában, valamint Denverben igazán népszerű EVmatch ebben a tekintetben a legfejlettebb megoldás. A szolgáltatás azoknak a villanyautó tulajdonosoknak szól, akiknek nincs lehetőségük otthoni töltő telepítésére (pl.: panelekben, illetve garázs nélküli városi házakban lakók). Mivel ők kizárólag a nyilvános töltőhálózatra, esetleg a munkahelyükre kell támaszkodniuk ha tölteni akarják autóikat, ezek pedig nemcsak gyakran nem elérhetőek, hanem még drágábbak is, mint az otthoni töltés. Az EVmatch a privát, otthoni töltési lehetőségeket listázza, amelyeket le lehet foglalni.
A foglalási lehetőség persze jól jönne a nyilvános és kereskedelmi töltőállomásokon is. Az EVmatch ezért platformjába belevette a hoteleket, kisvállalkozásokat és társasházakat is, ahol töltésre van lehetőség.
Az EVmatch-hoz hasonló szolgáltatásokat nyújt a ChargeHub és az ampUp-is, valamint számos feltörekvő kisebb vállalkozás is. Mindez azt mutatja, hogy bőven van még lehetőség ebben a témában.