Jelenleg is folyik az új 50 kW-os DC (egyenáramú) és a 43 kW-os AC
(váltóáramú) villámtöltők tesztelése, a kezdeti 10 forintos árral szemben azonban már 50 forintot kell fizetnie annak, aki igénybe venné a szolgáltatást.

Rövidesen már mélyen a zsebébe kell nyúlnia az elektromos járművet
használóknak is, ugyanis az újonnan telepített töltőállomások – az eddigiektől eltérően – már fizetős rendszerrel készülnek. Míg márciusban ötödannyiért tölthettünk, a nyár beköszöntével drágulásra számíthatunk az utakon.

A 86 telepített állomás közül 16 a főbb útvonalak mellett kapott helyet, ezek mindegyike 50 kW-os töltő – írja a NKM Mobilitás Kft. Újabb módosítás, hogy az eddigiektől eltérően kizárólag az NKM Mobiliti appal, illetve regisztrált ügyfélként RFID-azonosítóval használhatók az állomások. Kétségbeesni viszont még nem kell, a 22 kW-os AC töltők továbbra is ingyenesen igénybe vehetők, az említett villámtöltők végleges árazása pedig még ingadozhat a tesztüzem eredményeitől függően.

A közelmúltban a szintén állami tulajdonban lévő, elektromos autózásra szakosodott e-Mobi Kft. közel 300 töltőt installált az ország különböző pontjain, továbbá aktív szereplő a szférában például a Lukoil, a MOL, az OMV, az Elmű-ÉMÁSZ és az E.ON is.

Egy szó, mint száz, érdemes lesz mihamarabb hozzászokni az ingyenes e-töltés eltűnéséhez, és felkészülni a jelentkező költségekre minden autósnak.

Készült a Népszava híre alapján.

Előző cikkA Tesla „nagyon közel” áll a rekordmennyiségű leszállításhoz
Következő cikkMég több akkumulátort fognak Magyarországon gyártani