Kína most arra kötelezi az autógyártóktól, hogy végezzenek rutinellenőrzéseket az akkumulátorokon, illetve bekérik a jelentéseket azokról a javításokról, amik bármiféle problémára engednek következtetni. Az autógyártóknak minderre októberig kaptak időt.
A vizsgálat nem csak a gyárakra vonatkozik, hanem a már az eladott autókat is ellenőrizni kell, különös tekintettel az olyan sokat járatott járművekre, mint a buszok és a taxik. A személyautók esetében a gyártóknak fel kell hívnia a vásárlók figyelmét az esetleges tünetekre, hogy még időben be tudják vinni az autót ellenőrzésre.
Azonban mindez nem lesz annyira macerás, mint amilyennek hangzik, mert Kína egy olyan összetett rendszert épített ki, amely nagyon hatékonyan „kémkedik” az elektromos autókat vezetők után. Az autógyártókat törvény kötelezi arra, hogy a begyűjtött adatokat megosszák a kormánnyal, amelyek így valós időben tudják figyelemmel követni az elektromos autókat. A hivatalos tájékoztatás szerint erre azért biztonsági, várostervezési, és emisszió-csökkentő okokból van szükség.
A kínai kormány egy olyan rendszer kiépítését is szorgalmazza, amely 0-24-ben figyeli az eseteges biztonsági problémákat, és ha kell, azonnal értesíti a sofőrt, valamint a hatóságokat is.
2018-ban legalább 40 olyan tűzeset fordult elő Kínában, amely újenergiás járműhez volt köthető. Ugyanebben az évben 130 ezer elektromos autót is vissza kellett hívni, amelyet a piaci szabályozás minisztériuma elfogadhatatlannak tart.