Musk az utóbbi időkben a rakéták kivételével szinte minden jármű elektrifikálásáról beszélt már. Korábban szó volt egy elektromos, függőlegesen fel- és leszálló (VTOL) repülőről is, de akkor még probléma volt az akkumulátorok energiasűrűségével, és emiatt a repülők hatótávolságával.

A múlt hétvégén viszont Musk arról beszélt a Twitteren, hogy ez a probléma pár éven belül megszűnhet, és elkezdhetnek a repülőgépek is akkumulátorokat használni. A Tesla-vezérigazgató azt is elmondta, hogy a kerozin sokkal magasabb energiasűrűséggel rendelkezik mint a lítiumion, de egy elektromos motor jóval kevesebbet nyom, és a belsőégésű motoroknál jobban képes konvertálni a tárolt energiát.

Amikor Musk korábban a VTOL repülőről beszélt, azt becsülte, hogy a lítiumion akkumulátoroknak 400 Wh/kg-os energiasűrűséget kell elérniük ahhoz, hogy lenyomják a kerozint, és ezáltal létrejöhessenek az elektromos repülőgépek. Ma a magas ciklusú akkucellák kb. 300 Wh/kg-os energiasűrűséggel rendelkeznek.

Az elmúlt pár évben egyre több vállalat és startup áll elő elektromos VTOL repülő tervekkel, sőt egy-két működő prototípussal is találkozhattunk már. A helyzet úgy fest, mintha a szükséges rendszerek már készen állnának, és az iparág csak arra vár, hogy az akkumulátortechnológia is elérje a kívánt szintet.

Azonban ha az akkumulátorok energiasűrűsége tényleg 30%-al javul az elkövetkező 5 év során, abból nem csak az elektromos utasszállító repülők húznának hasznot, hanem az elektromos autók is egy új stádiumba tudnának lépni, mely során olcsóbbak, könnyebbek lesznek, és a hatótávolságuk is nőni fog.

Előző cikkA VW szerint egyelőre nehéz lesz megfizethető villanyautót létrehozni
Következő cikkAz utasszállító hajók is elkezdtek akkumulátort használni