Az Egyesült Államokban és Európában is kötelezővé tették, azt, hogy a balesetek elkerülése érdekében az elektromos autók közeledte is hallható legyen. Hogy, hogyan intézik ezt el, azt az autógyártók saját maguk döntik el.

A Mercedes-Benz így magyarázta a választásukat:

„A sindelfingeni Mercedes.Benz Technológiai Központban dolgozó hangmérnökök a különféle szabályozások kívánalmainak megfelelően dolgoznak ki hangokat az elektrifikált Mercedesek számára. Mindegyik elektromos modell számára egyéni e- hangot hozunk létre. A tesztelések, mérések, vizsgálatok, majd az ezekből következő részletes fejlesztések addig fognak folyni, amíg el nem érjük a tökéletes eredményt. Az ezt követő tesztvezetések során külön figyelmet fogunk fordítani az utasra, aki egy mesterséges fej lesz, és egy olyan kifinomult érzékelő-technikával lesz ellátva, amely az emberi fülhez hasonlóan, a legapróbb zajokat is észlelni tudja.”

A Mercedes az alábbi videót tette közzé, melyben összehasonlítja az új elektromos autóhangokat a benzines autók által kiadottakkal:

A Daimler arról is beszélt, hogy különböző piacokra különböző hangokkal készülnek:

„A Mercedes-Benz gyalogosokat figyelmeztető hangja csak kicsit lesz más az EU-ban, Japánban és Kínában, amíg az Egyesült Államokban más követelményeknek kell megfelelni, például a hangerőt illetően. Továbbá az álló autónak is hangot kell kiadnia, amikor sebességbe kapcsol, és még hangosabbá kell válnia, amikor átlépi a 30 km/h-s sebességet. A legtöbb országban tilos lesz ezeket a figyelmeztető hangokat kikapcsolni.”

Európában az új szabályozás július 1.-én lépett életbe.

Előző cikkA Tesla frissíti árait és választható kiegészítőit, egyes variációkat pedig visszavon
Következő cikkSmart EQ forfour teszt