A Tesla energia üzletága felemelkedőben van, ami főleg az energiatároló termékek nagy számban történő telepítése miatt van. Az energiatermelés és tárolás kategóriában 368 millió dolláros árbevételre tettek szert, ez viszont 2%-al kevesebb az egy évvel ezelőtti 374 millió dollárnál.

Ha ezt összevetjük a 326 millió dollárt kitevő bevétel költségekkel, akkor 42 millió dollár lesz a különbség, ami 11%-os bruttó árrést jelent, ami sokkal jobb, mint amit az első negyedévben mértek.

Jelenleg az energiatermelés és tárolás a teljes Tesla árbevétel kevesebb, mint 6%-t teszi csak ki.

2019 második negyedévében rekordmennyiségű, összesen 415 MWh-nyi energiatároló (Powerwall és Powerpack) kiszállítása volt a Teslának, ami 81%-al jobb, mint az előző negyedévben, és 104%-os éves növekedést jelent. A vállalat szerint már több mint 50 ezer helyszínen telepítettek otthoni Powerwall egységeket (egy helyszínen több Powerwall is működhet). A nevadai Tesla Gigafactory 1 jelenleg növeli az energiatároló rendszerek gyártását, mivel nagyobb mennyiségben szállítanak nekik lítiumion cellákat és a gyártósorukat is frissítették.

A napelemet érintően kevesebb az ok a lelkesedésre. A tavalyi adatokhoz képest 65%-al csökkentek az eladások, 29 MW-ra (az előző év második negyedévében 84 MW volt ez a szám). A Tesla erről a részlegről csak röviden beszélt, de arra kitértek, hogy több szempontból is fejleszteni fogják ezt a részleget annak érdekében, hogy megnövelhessék a telepítések számát.

Előző cikkTesla Q2 eredmények: több mint 6,3 milliárd dolláros árbevétel
Következő cikkA Tesla közel áll egy európai gyár létesítéséhez