Ben Warren, a Nissan Australia elektrifikációért és mobilitásért felelős igazgatója arról beszélt, hogy az új LEAF már rendelkezik járműt az otthonnal összekötő (V2H) funkcióval, ami azt jelenti, hogy az elektromos autó akkumulátora otthoni energiatároló rendszerként és/vagy tartalék energiaforrásként szolgálhat rövidebb áramszünetek esetén. Ez a funkció Ausztráliában különösen fontos lehet, mivel az ország elavult elektromos hálózatán nem egyszer kell áramszünettel megküzdeni. Több V2H töltést lehetővé tevő demo modellt is kihelyeztek már, és körülbelül hat hónap tesztelés után a technológia már minden Nissan vásárló számára elérhetővé válhat.
Tim Washington, a Jetcharge töltőszolgáltató vezérigazgatója szerint az autók elsősorban energiaforrássá fognak válni, és a mobilitás csak másodlagos fontosságot fog kapni. „Valószínűleg többet fogjuk akkumulátorként használni az autókat, mint járműként. Az autók az esetek 90%-ban leparkolva állnak. De mi lenne akkor, ha még a parkolás közben is hasznos szolgáltatást nyújtanának?” – tette fel az elméleti kérdést Washington a Nissan eseményén.
Egy V2H-val felszerelt LEAF így elméletben egy otthoni akkumulátorrendszer alternatívájaként is funkcionálhat, hasonlóan a Tesla Powerwalljához. A becslések szerint a LEAF 40 kWh-s verziója négyszer annyi energiát képes tárolni, mint egy átlagos otthoni akkumulátor.
Nic Thomas, a Nissan elektromos járművekért felelős igazgatója az eseményen tett nyilatkozata során megemlítette a Dél-Ausztrálában működő Noeon Hornsdale szélfarmon létesített Tesla giga-energiatárolót is. Az igazgató szerint az egész csak „az erőforrások pazarlása, mivel már tudunk olyan autókat építeni, amik egyben akkumulátorok is.”
Sokaknak szemet szúrt ez a komment, ami azért is érdekes, mert a Nissannak híresen sok problémája akad az elektromos járműveinek akkumulátoraival, a Tesla pedig minden szempontból a legmegbízhatóbb akkutechnológiával rendelkezik a piacon.