Korábban Elon Musk azt nyilatkozta, hogy az új Tesla gyárak (beleértve a Kínában épülő Gigafactory 3-at is) mind akkucellák, mint járművek gyártására is szolgálni fog, de úgy néz ki ez a terv változott a Gigafactory 3 kapcsán.

A Trump-kormány és Kína között fennálló kereskedelmi háború okozta bizonytalanság miatt a Tesla úgy döntött, hogy felgyorsítja kínai gyártási kapacitásának kiépítését, hogy elkerülje az egyre magasodó amerikai autókat érintő vámokat.

Ahhoz, hogy ez sikerüljön a Tesla egyelőre leállt az akkumulátorgyártással, és addig is beszállítókkal dolgozik inkább együtt. Az LG Chem-el kötöttek szerződést, akik számos egyéb autómárkának is készítenek akkumulátorokat. Először a Model 3 autók, majd a Model Y-k fogják használni ezeket az akkumulátorokat. A hír hallatán az LG Chem részvényei megugrottak.

A szerződés nem exkluzív, azaz az LG Chem mellett más beszállítókkal is dolgozhat tovább a Tesla. Az aksik amúgy ugyanolyan formátumúak lesznek, mint amiket jelenleg a Panasonic is épít a Tesla Gigafactory 1 gyárában. Az LG Chem az akkumulátorokat Nankingban, Sanghajtól 320 km-re fogja előállítani.

A Tesla megszületése óta Panasonic akkumulátorokat használ a járműveihez. Először a Japánban gyártott aksikat importálták Amerikába a Model S és X programokhoz, majd a két vállalat szorosabbra fűzte a kapcsolatukat, és most már közösen gyártják a cellákat Nevadában. Az elmúlt pár évben a rögzített energiatárolóikhoz beszállított már nekik a Samsung SDI és az LG Chem is, de az autók kapcsán mindig a Panasonic kapta meg az exkluzív szerződéseket.

De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Tesla korábban bejelentette, hogy a Maxwelltől megvásárolt új technológia segítségével saját akkucellákat fognak gyártani.

Előző cikkTöbbek közt Magyarországon is terjeszkedik a Tesla
Következő cikkIzgalmas az Audi legújabb elektromos koncepciója