Amikor a Tesla elkezdett autókat építeni, szívesen vette volna, ha valaki besegít nekik egy töltőállomás létrehozásában. De ki lett volna olyan bátor, hogy több százezer dollárt fektessen be (állomásonként) egy olyan projektbe, ami csak évek múltán fog elkezdeni megtérülni, ha megtérül egyáltalán. És persze akkor az elektromos autók még csodaszámba mentek, senki nem tudhatta, hogyan fognak reagálni a vásárlók az alternatív technológiára.
Ez azért jelentett problémát, mivel egy komoly töltőhálózat nélkül a nagyobb távolságokra való utazás csak álom maradt volna a villanyautók számára, és a Teslára rákerült volna a „városi autó” bélyeg, ami nem tett volna jót a keresletnek. Alacsony kereslet mellett pedig nehéz lett volna töltőhálózatot kiépíteni.
Szóval a Tesla már az elején tudta, hogy ezt egyedül kell megoldania, így jöttek létre a Supercharger állomások. 2014-ben a vállalat még csak 280 állomást tudott felmutatni világszerte, 2016-ra ez a szám 790-re nőtt, idén júniusban pedig 1587-nél jártunk. Lehet, hogy a saját maga által felállított határidőkből rendre kicsúszik a Tesla, de az biztos, hogy fokozatosan és folyamatosan egyre nagyobb és kiterjedt töltőhálózattal látja el a világot.
A vállalat idén márciusban vezette be a V3 szupertöltést, amellyel akár 250 kW-al is lehet tölteni a Teslákat. Ez azt jelenti, hogy egy Model 3-at 5 perc alatt akár 120 km-re elegendő energiával is meg lehet tölteni. Amennyiben a Tesla az összes állomását felfejleszti a V3 technológiával, az azt jelentené, hogy megduplázná hálózatának teljesítményét, mivel a V3 50%-al csökkenti a töltéshez szükséges időt.
A becslések szerint így egy átlagos töltés kb. 15 percet venne igénybe, ami azt jelenti, hogy a töltési technológia lépést tud tartani a növekvő Tesla flotta által felállított igényekkel. Egy 2015-ös tanulmány szerint egy átlagos amerikai kb. 47 km-t autózik egy nap, és körülbelül háromnegyed órát ül az autóban. Egy 5 perces Supercharging megállóval több, mint kétnapi energiát lehet adni az autónak.
A technológiának, a bővülő infrastruktúrának, és a Tesla egyre nagyobb hatótávolsággal rendelkező modelljeinek köszönhetően a korábban komoly problémának számító, hatótávolságot érintő félelmek szép lassan eltűnnek.