A Supercharger V3 technológia bevezetésével a Tesla olyan gyorstöltőállomásokat hozott létre, amelyeken a Model 3 autókat 250 kW-n, az új Model S és Model X-eket pedig 200 kW-n lehet tölteni.
Azonban az Superchargerek új generációjának fokozatos telepítése mellett egyéb újításokat is eszközölt a Tesla.
Ilyen például az útközbeni akku-melegítő funkció, ami automatikusan elkezdi melegíteni az akkucsomagot a Supercharger állomáshoz közeledve (amennyiben a navigációs rendszerrel is közöljük, hogy oda akarunk menni), hogy aztán a rendszer hamarabb elérje a csúcstöltéshez alkalmas hőmérsékletet.
Emellett a vállalat azon is dolgozik, hogy a V2 technológiás Supercharger állomások még nagyobb teljesítményre legyenek képesek, hiszen a világ legtöbb részén ilyen töltőállomások vannak.
Először a Tesla még arról beszélt, hogy 120 kW-ról 145 kW-ra növeli a teljesítményt, de miután bevezették Amerikában az új frissítést, már 150 kW-al is lehetett tölteni. Az autógyártó most hivatalosan is megerősítette, hogy Európába is megérkezik ez a kapacitás.
Mindez tehát azt jelenti, hogy az Európa-szerte telepített több mint 400 Supercharger töltőállomáson akár már 150 kW-al is lehet tölteni a Teslákat.
Az is tervben van, hogy a V3 technológiát elhozzák Európába, de egyelőre erre még várni kell.