2014-ben, két évvel a hálózat indítása után a Tesla összesen csak 10 GWh-t tudott felmutatni, és napi 72 MWh-ra voltak csak képes. Ma már több mint 405 GWh-nyi energia fűződik összesen a Supercharger töltőhálózat nevéhez, ami több mint kétmillió kilométernek felel meg.
A tavalyi év során a töltőhálózat komoly bővítésen esett keresztül, és mára már havi szinten 72 GWh-t szolgáltat. Ezt az értéket idén júliusban sikerült elérni, amikor is 2 millió töltés történt a hálózaton.
Hogy lássuk ez mennyi energiát is jelent, a Tesla a következő hasonlatokat tette közzé. 72 GWh-nyi elektromossággal Hawaii-t három, Írországot pedig egy teljes napig lehetne ellátni. Szóval ez az érték már szinte hihetetlen, és egyre csak növekedni fog.
Jelenleg 1617 állomás üzemel a világon, melyek összesen 14087 töltőegységgel rendelkeznek. A nemrég megindított terjeszkedés egy kicsit lelassult az utóbbi időben, de miután a Tesla kiadta az új V3-as technológiás, még nagyobb teljesítményre képes gyorstöltést, újabb bővítésekre lehet számítani.
Ne feledkezzünk meg persze a dolog üzleti részéről sem. Egy elektromos töltőállomás jó befektetések is számít. Ha ezt a töltött energiamennyiséget pénzre fordítjuk át, akkor majdnem 9 millió dollárt kapuk csak egy hónap alatt (több mint 2 és fél milliárd forint). Mivel ez sok mindenkinek fel fog tűnni, várható, hogy egyre több befektetés fog érkezni a szektorba, és ennek köszönhetően a hálózatok egyre gyorsabb ütemben fognak növekedni.
És akkor tegyük hozzá, hogy most még csak a gyorstöltésről beszélünk, ami egyelőre a legkevésbé gyakran használt töltési módszer…