A VW az elkövetkező tíz év során kb. 22 millió elektromos járműt tervez gyártani 70 új elektromos modellből. Ehhez azonban jelentős mennyiségű akkucellára van szükség. A VW éves szükséglete így csak Európában 150 GWh lesz 2025-re, és hasonló a helyzet Ázsiában is.

A német autógyártó már egy-két szerződést is megkötött néhány akkumulátor-gyártó vállalattal (LG, Samsung, CATL). Most azonban a VW arra készül, hogy a jövőben saját maga gyártsa az elektromos autóik által használandó cellákat.

Korábban bejelentették, hogy ez ügyben partnerkapcsolatra léptek a svéd Northvolt akku-start uppal, melynek részeként az első, egyelőre azonban csak tesztüzemként működő akkucella gyár, már meg is épült, és tervben van egy újabb felhúzására.

A VW nemrég jelentette be, hogy egy kis, kísérleti gyártósoron már meg is kezdték a gyártást a németországi Salzgitterben. A kb. 300 szakértő közreműködésével létrejött projekt a lítium-ion akkumulátorok gyártásának fejlesztését, tesztelését és innovatív technológiák bevezetését célozza meg. Első lépésként a Volkswagen több mint 100 millió dollárt fektet be, hogy saját fejlesztési és gyártási know-how-t szerezzen.

Dr. Stefan Sommer, a Volkswagen AG beszerzésért felelős igazgatótanácsi tagja is bizakodóan nyilatkozott az új tesztüzemről: „Azzal, hogy Salzgitterben egy tető alá hozzuk a fejlesztést, tesztelést, és a gyártást, a Vollkswagen Group átfogó elektromos stratégiájának újabb mérföldkőhöz érünk.”

Az akkucellák és akkucella gyártási folyamatok tesztelésére szolgáló gyártósor egy 16 GWh-s akkucella-gyár előfutáraként szolgál, ami jövőre nyithatja meg kapuit. A VW is „gigafactory”-nak hívja gyárát, amit még a Tesla kezdett el használni, amikor létrehozták első giga-gyárukat Nevadában. A név arra utal, hogy a gyár termelése gigawatt-órákban mérhető.

Előző cikkÚj hibrid verziót kap a VW Golf VIII
Következő cikkMire ment el egy évtizednyi befektetés?