ELECTRIFY AMERICA: Töltőhálózat és energiaszolgáltató partnersége

Az Electrify America partnerséget köt a SMUD-dal, az energiaárak csökkentése érdekében

0

Az Electrify American bejelentette, hogy 1.3 millió dollárt fektet az Energy Storage Share programba, melyet a SMUD (Sacramento Municipal Utility District) fejleszt. A befektetés segít csökkenteni a vállalat energiával kapcsolat költséget, valamint a hálózat leterheltségét.

„A program segít orvosolni az energiakiszolgálást csúcsidőben és könnyebbé teszi a töltőhálózatok telepítését az elektromos autókhoz.”, mondta a SMUD CEO-ja, Arlen Orchard. Ezen kívül egy fontos lépés a karbonsemleges jövő felé.

Az Electrify America Sac-to-Zero befektetése az alábbiakat foglalja magában:

Autómegosztó szolgáltatások: Az Electrify America két autómegosztó cégbe is befektetett. A GIG Car Share több államban is jelen van és hagyományos, „bárhol letehető” kölcsönzést biztosítanak. Az Envoy ezzel szemben telephelyeket kínál és inkább hosszabb utakra vehetjük igénybe a szolgáltatást. Az autókat a végén a kölcsönzőbe kell visszavinni.

Busz/Shuttle megoldások: Az egyik befektetés egy 12 elektromos buszból álló flotta, mely az egyetem fő kampuszától az UC Davis Health kampuszhoz közlekedik majd. Ezen kívül a shuttle járatokat is elektromosra cserélik, valamint ezekhez ultragyors töltőhálózatot is telepítenek.

Töltőhálózat infrastruktúra: Az Electrify America 14 ultragyors töltőjéből már 12 elérhető minden számora, melyet a SMUD lát el árammal. Ezek a legtöbb elektromos autót ki tudják szolgálni, 50kW-tól egészen a 150 és 350kW-ig. A technológia segítségével akár 20 mérföldes hatótávot is bele lehet tölteni az autókba percenként. 

Az egyik legnagyobb probléma a gyorstöltőkkel az, hogy a magas áramfelvételért külön díjat kell fizetni a szolgáltatónak. Tegyük fel, hogy az Electrify America-nak van egy 8 férőhelyed töltőállomásra. Ha ezen egyszerre kezdünk el feltölteni 8 Porsche Taycan-t (melyek egyenként 270 kW-tal tölthetőek), akkor az energiafelhasználás akár 2160 kW is lehet. A járulék változó, de akár 15 dollár is lehet kW-onként, vagy még magasabb is. Ez azt jelenti, hogy a példánál maradva az Electrify America-nak az adott hónapban 32400 dollárt kell fizetni, amihez természetesen még hozzájön az áram költsége.

FORRÁSElectrify America
Előző cikkROMÁNIA: Bozonkaya és Karsan e-mobilitási invázió
Következő cikkELEKTROMOS TAXIK: vezetékmentes töltés teszt Nottingham-ben