A Tels Roadrunner projektje azt célozza meg, hogy az akkumulátorok gyártási költségét 100 dollár/kWh körülire szorítsák le. Ez már egy régóta dédelgetett álom az autóiparban és elengedhetetlen ahhoz, hogy az elektromos autók felvegyék a versenyt árazásban a hagyományos járművekkel.

Ez az ipari áttörés több faktoros: lehet növelni az energia sűrűségét, valamint a skálázhatóság és a technológia fejlettsége is sokat számít. Az electrek szerint a Roadrunner projektben a Tesla már tesztel ilyen prototípus cellákat és már egy teszt gyártósort is felállítottak Fremont-ban. A Teslának van egy kutató egysége Kanadában, melyet Jeff Dahn vezet, valamint a Maxwell felvásárlásával is hozzájutottak olyan technológiákhoz, melyek segítik a fejlesztést.

A Tesla az árazásban és az energia sűrűségben nagy lehetőségeket lát, ami a száraz elektróda technológiát illeti. Egyszerűen fogalmazva ez azt jelentené, hogy kevesebb akkumulátort használva is nagyobb hatótávot tudnának elérni. Jelenleg egy kilogrammba 385 Wh-t tudnak belesűríteni. Ez néhány éven belül 435, 2027/2028-ra pedig akár 500-ra is emelkedhet. Úgy tűnik, hogy ezzel a Panasoniccal való együttműködésük borús jövő elé néz.

A Tesla az akkumulátor cellákért az LG Chem-hez és CATL-höz fordul. Ezeket fogják használni a járműveikben, amik a Gigafactory 3-ban fognak készülni, Kínában.

Video: Szakértői előrejelzés 2019 Szilveszter
https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=KB-yc-lVExw&feature=emb_logo

Szakcikk értékes kommentekkel 2020 január

https://insideevs.com/news/391026/video-tesla-million-mile-battery-announcement

Video: Szakértői magyarázat 2020 február  
https://www.youtube.com/watch?v=yQAgPVh92F8

Előző cikkAz indiai olajóriás és izraeli start-up fejleszt alumínium-levegő akkumulátorokat
Következő cikkTU EINDHOVEN: Luca, az újrahasznosított e-autó