Az e-mobilitás jövője – ahogy azt a MOL látja

Bármilyen furcsának tűnik, de a hazai elektromobilitás egyik legjelentősebb és leginnovatívabb szereplője az amúgy főként a foszilis üzemanyag iparban utazó MOL csoport.

0

Úgy gondolom nem kell senkinek sem bemutatni, aki egy kicsit is jártas a hazai mobilitás világában Tóth-Fekete Róbertet, a MOL elektromobilitásért felelős vezetőjét, akivel a napokban megújult MOL Plugee applikáció és az ezzel párhuzamosan bevezetésre került új díjszabásuk kapcsán beszélgettek az e-mob.hu magazin munkatársai

Tervezik-e hogy a MOL Plugee applikáció használatával más hálózatok töltőit is használni tudjuk majd (roaming)?
A NEXT-E program konzorciumi partnerei (Petrol, E.ON, HEP, BMW, Nissan és MOL) 252 gyors és ultra gyors töltőt telepítenek régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia), 70-80 km-re egymástól. A szolgáltatók közötti átjárhatóság garantált lesz, de aktívan keressük más partnerekkel is az együttműködési lehetőségeket.

Lesz-e valamiféle hűség program, amely keretében esetleg még kedvezményesebb díjazás érhető el? 
Terveink között szerepel, illetve a B2B ügyfeleknek szánt csomagok bevezetése szintén napirenden van. 

Mikortól várható-e hogy foglalhatóak lesznek a töltők?
Jelenleg a funkció tesztelése zajlik, bízunk benne, hogy minél előbb elérhető lesz a felhasználóink számára.

Tervezik-e emelni az amúgy nagyon kedvező, jelképesnek nevezhető 1Ft/perc töltési idő díját?
Az 1 ft/perc egy jelképes összeg, úgy számolunk, hogy a felhasználóink előzékenyek lesznek egymás iránt és nem foglalják a töltőket a töltés befejezése után. Amennyiben úgy látjuk, hogy változtatásra van szükség, akkor el fogunk gondolkodni a percdíj növelésén. 
A shopban megvásárolt fix díjas kártyák esetén 30 perc után nem számolunk fel plusz költséget.

Azt említette, hogy “az applikáció teremti meg az alapot arra, hogy további innovatív megoldásokkal jöjjünk elő a későbbiekben”? Itt mire gondol pontosan, vannak már nyilvános tervek?
Számos olyan megoldáson dolgozunk, amely hosszú távon megkönnyíti az elektromos autósok mindennapjait, így például ez lesz az eszköze annak is, hogy a környező országokban roamingolni tudjanak majd.

Nem okoz az lelkiismereti problémát a MOL-nak, hogy az általuk is oly derekasan támogatott elektromos autók nem tankolnak üzemanyagot, ami amúgy a fő pénztermelő forrásuk?
Noha a fosszilis üzemanyagok dominanciája a mostani évtized végéig fennmarad, az üzemanyagokon belül egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a villamosenergia. Erre reagált a MOL a hosszú távú stratégiájában is, a vállalatunknak ugyanis fontos, hogy ne csupán észlelje a 21. század kihívásait, hanem fenntartható megoldásokat is nyújtson ezekre. Célunk, hogy kiszolgáljuk az ügyfelek bárminemű mobilitási szükségleteit, akár üzemanyagról, akár szolgáltatásról van szó.
A MOL 2030-as hosszú távú stratégiájának egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában. A régió egyik meghatározó mobilitási szolgáltatója vagyunk, a carsharing-től a flotta-menedzsmenten át az elektromos töltőkön át a közösségi közlekedésig minden területen jelen vagyunk, minden felhasználási célra megoldást tudunk kínálni.

Mi a helyzet a hidrogén üzemanyaggal, az a jövőben már nem támogatott a MOL részéről?
Foglalkozunk a témával, de jelenleg látni kell, hogy rendkívül költségigényes a hidrogénnel kapcsolatos logisztika, ugyanakkor a fuvarozásban, szállításban nagy szerepe lehet hosszú távon tekintettel arra, hogy az elektromos autókban használt akkumulátor súlya jelentős, míg az üzemanyag cellás meghajtás esetében ezzel a problémával nem kell számolni. 

Vannak-e egyéb üzleti tervek az elektromos töltés (MOL Plugee) és a car sharing (MOL Limo) területén kívül a régióban, ami valamiképp kötődik az elektromobilitáshoz?
Az e-mobilitás töretlenül fejlődik, az elektromos autók pedig egyre népszerűbbek, éppen ezért különösen fontos, hogy vállalatcsoportunk megtalálja a helyét ebben a fejlődési folyamatban, mi több a CEE régióban vezető e-mobilitás szolgáltatóvá váljon. Ennek a célnak az elérésében fontos lépés az applikáció bevezetése és a 6 országos töltőtelepítési program idei évi megvalósítása. Emellett már dolgozunk a következő időszak fejlesztési tervein, különös tekintettel a zöld energia hasznosítására, az okos töltési megoldásokra, roamingra, vagy épp vállalati e-mobilitási megoldásainkra. Sőt a földrajzi terjeszkedés is napirenden van, a közeljövőben Szerbiában fogunk további e-töltőket telepíteni.

Mikor lesz elérhető az app más országokban?
A MOL Plugee applikációt a következő hónapokban vezetjük be a régió országaiban, így az autósok hamarosan egyetlen alkalmazással fogják tudni végigutazni egész Közép-Kelet Európát.

További infók az applikációról a linkre kattintva.

Köszönjük a beszélgetést!

Előző cikkMár nagyon vártuk! Új igazságosabb fizetési megoldást vezetett be a MOL az e-autó töltésre
Következő cikkSzuperkondenzátorok – 2021-től az átlagos autókban is