A MOL mostantól átvállalja a töltés költségét

Az egyre naggyobb népszerűségnek örvendő rövidtávú autómegosztó szolgáltatók az elmúlt időszakban bővítették kínálatukat hosszabb távú bérlés lehetőségével. A MOL legújabb bejelentése szerint átvállalja az autók töltésének és tankolásának költségét.

0

Az Európai Unió tagállamainak vezetői a European Green Deal (Európai zöld megállapodás) szándéknyilatkozatban vállalást tettek arra, hogy 2050-ig saját országuk közreműködésével törekedni fognak a klímasemleges kontinens létrehozására.

A vállalt célkitűzés értelmében valamennyi EU-s ország intézkedéseket foganatosít meg a zöldebb közlekedés érdekében, így 2021. januárjától súlyosan büntetik azokat az autógyártókat, amelyek CO2 kibocsátása flottaátlagra vetítve meghaladja a 95 g/100km küszöbértéket. A kitűzött küszöbérték olyan volumenű fogyasztáscsökkentést igényelne az autógyártóktól, hogy a Toyotán (a sok hibrid) és a Smarton (a kisméretű autók miatt) kívül a többi gyártó nem igazán tudja teljesíteni a korlátozást.  Következtethető, hogy a bírságok végeredményben az egyre többe kerülő új autókon keresztül a fogyasztókat fogják terhelni.

A dráguló új autók és az egyre forgalmasabb városok miatt egyre kevesebben motiváltak autó vásárlására és fenntartására. Előző cikkünkben bemutattuk a Magyarországon üzemelő autómegosztó cégeket (Green Go, MOL Limo, Share Now), melyek pont a bemutatott problémára kívánnak megoldást nyújtani.

A szolgáltatók összehasonlításában megállapítottuk, hogy Budapesten jelenleg a MOL Limo kínálja a 450 autót tartalmazó flottájával a legnagyobb modellválasztékot a legnagyobb területen igen kedvező árakkal. A MOL Limo-tól Budapesten ötféle villanyautót lehet bérelni: Smart EQ fortwo-t, Smart EQ forfour-t, VW e-Up-t, Hyundai Konát és BMW i3-t is. A percdíjak autótól és előfizetés meglététől függően 60 Ft/perctől 129 Ft/percig terjednek.

A MOL autómegosztó szolgáltatásától eddig is lehetett akár több teljes napra bérelni villanyautót, a napidíj 10.000 Ft/naptól egészen 19.999 Ft/napig terjed. Fontos, hogy a napidíj ellenében a napok számától függetlenül 100 kilométer megtételére jogosultak a felhasználók. A 100 kilométeres korláton felül a eddig minden megtett kilométer után 40 Ft/kilométer díjat kellett fizetni azon túl, hogy saját költségen kellett tölteni az autókat. Az otthoni töltéshez használható kábelek híján peidg meglehetősen drága is lehet a töltés bizonyos töltési szolgáltatók esetében.

 A felhasználók örömére a múlt héten új bérlési modellt vezetett be a MOL a napi bérlések esetében. A napi bérleti díjak nem változtak, viszont a 100 kilométeres korlátozáson felüli kilométerenkénti extra költségek mértéke 40 Ft/kilométerről a 990 ft-os havidíjjal 47 Ft/kilométerre, nélküle pedig 59 Ft/kilométerre nőt.

Az elsőre kedvezőtlennek tűnő akció mögött azonban megbújik az a hatalmas előny, hogy a kicsit magasabb kilométerdíjban benne van korlátlan töltési, vagy hagyományos autók esetében tankolási lehetőség MOL töltőállomásokon. Azon túlmenően, hogy kényelmesebb a bérlés úgy, hogy nem kell azon aggódni a saját költségen történő túltöltésen és nem kell külön fiókokat létrehozni a töltéshez, még pénzügyileg is megéri.

Amennyiben a 100 kilométeres korláton felül további 100 kilométert teszünk meg, úgy havidíjjal 4.700 Ft-ot kell fizetnünk a bérleti díjon felül a korábbi 4.000 Ft-tal szemben. Annak ellenére, hogy a MOL villámtöltői Magyarországon a legolcsóbbak a promóciós 99 Ft/kWh tarifával, az átlagos 15 kWh/100km fogyasztással kiszorozva a töltési tarifát láthatjuk, hogy már 100 kilométeres távolságon is 800 Ft-ot spórolunk az új konstrukcióval. Nagyobb távolság esetében még nagyobb a megtakarítás mértéke.

A napi bérlet során a töltéshez nem kell mást tenni, mint az autóval valamelyik MOL Plugee oszlophoz beállni és a MOL Limo alkalmazáson belül a Kapcsolat menüpontot kiválasztva Messengeren vagy telefonon keresztül felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, akik távolról perceken belül elindítják a töltést. Fontos ismételni, hogy a díjmentes áramfelvétel hosszabb távú bérlés esetén érvényes csak. Percalapú bérlésnél értelmetlen is lenne fizetni percenként, miközben tölt az autó.

A MOL Limo a díjmentes töltés lehetőségével egyébként nem az egyetlen, papíron a Share Now-nál is elérhető a szolgáltatás. A Share Now-nál viszont nem lehet elektromos autót teljes napra bérelni, a 79 Ft/km a felár és az újratöltésben együttműködő OMV-nek Magyarországon egyetlen elektromosautó töltőállomása van.

Előző cikkÚtmutató villanyautók töltéséhez
Következő cikkTovább bővült az ország legnagyobb töltőhálózata
Fischer András
Ötödik éve az elektromobilitás frontvonalában harcoló újságíró.