Egyre közelebb a belső égésű motorok korszakának vége

Egyre bizonyosabb, hogy pár éven belül vége lesz egy érának és a járműipart átveszi az elektromos szemlélet. A hét bejelentései is ezt tanúsítják.

0
704

Közismert, hogy az Európai Unió céljai között szerepel, hogy 2050-re elérje a klímasemleges kontinens címét. A célkitűzés érdekében mindent megtesz a károsanyagok kibocsátásának csökkentésére, beleértve a közlekedést szabályozó normák szigorítását is.

A gépjárművek kibocsátását osztályozó EURO csoportokból jelenleg az EURO6 van érvényben, amit hamarosan az EURO7 követhet. Az EURO7 olyan szigorú lesz az EURO6-tal szemben, hogy technológiailag szinte lehetetlen lesz kizárólag belső égésű motorral szerelt hajtáslánccal elérni. Egyes értesülések szerint az új standard akár már 2026-ra várható.

A változásra az autógyártók és kormányok is igyekeznek mihamarabb reagálni, kik elkötelezettebben kik pedig sodródnak csak az árral. A kormányok részéről a britek múlt heti bejelentése a legérdekesebb, miszerint 2030-tól már nem lehet eladni semmit, ami legalább nem plug-in hibrid, 2035-től pedig semmit, ami akár csak részben, de fosszilis üzemanyaggal működik. A gyártók oldaláról pedig a BMW és a PSA jelentett be érdekes változásokat a múlt hét során.

A BMW bejelentette, hogy több mint 100 éves múltját követően nem gyárt több benzines és dízel motort a hazájában, Németországban. A müncheni gyárukat mintegy 400 millió euró befektetés fejében építik át, melynek eredményeként elektromos hajtásláncokat tudnak majd ott gyártani. 

A bajoroknak célkitűzése, hogy 2025-re Európában eladott minden harmadik BMW legalább hibrid, de inkább teljesen elektromos meghajtású legyen. A célkitűzés eléréséhez a népszerű német márkának a gyakorlatban csupán 3-4 éve van. A motorsportokból is jól ismert márka a célok értelmében a közeljövőben tehát egyre több elektromos és hibrid járművet fog a kínálatában szerepeltetni.

A hibrid illetve a maradék, belső égésű motorral szerelt járművek motorainak gyártását 2024-re tervezik végleg Németországon kívül helyezni. Számunkra jó hír, hogy nem a jelenleg tervezés alatt álló debreceni BMW gyárba szervezik ki a dízel és benzines motorok gyártását, kishazánkban is elektromos autókat fog gyártani a BMW.

Közismert, hogy az Európai Unió céljai között szerepel, hogy 2050-re elérje a klímasemleges kontinens címét. A célkitűzés érdekében mindent megtesz a károsanyagok kibocsátásának csökkentésére, beleértve a közlekedést szabályozó normák szigorítását is.

A gépjárművek kibocsátását osztályozó EURO csoportokból jelenleg az EURO6 van érvényben, amit hamarosan az EURO7 követhet. Az EURO7 olyan szigorú lesz az EURO6-tal szemben, hogy technológiailag szinte lehetetlen lesz kizárólag belső égésű motorral szerelt hajtáslánccal elérni. Egyes értesülések szerint az új standard akár már 2026-ra várható.

A változásra az autógyártók és kormányok is igyekeznek mihamarabb reagálni, kik elkötelezettebben kik pedig sodródnak csak az árral. A kormányok részéről a britek múlt heti bejelentése a legérdekesebb, miszerint 2030-tól már nem lehet eladni semmit, ami legalább nem plug-in hibrid, 2035-től pedig semmit, ami akár csak részben, de fosszilis üzemanyaggal működik. A gyártók oldaláról pedig a BMW és a PSA jelentett be érdekes változásokat a múlt hét során.

A BMW bejelentette, hogy több mint 100 éves múltját követően nem gyárt több benzines és dízel motort a hazájában, Németországban. A müncheni gyárukat mintegy 400 millió euró befektetés fejében építik át, melynek eredményeként elektromos hajtásláncokat tudnak majd ott gyártani. 

A bajoroknak célkitűzése, hogy 2025-re Európában eladott minden harmadik BMW legalább hibrid, de inkább teljesen elektromos meghajtású legyen. A célkitűzés eléréséhez a népszerű német márkának a gyakorlatban csupán 3-4 éve van. A motorsportokból is jól ismert márka a célok értelmében a közeljövőben tehát egyre több elektromos és hibrid járművet fog a kínálatában szerepeltetni.

A hibrid illetve a maradék, belső égésű motorral szerelt járművek motorainak gyártását 2024-re tervezik végleg Németországon kívül helyezni. Számunkra jó hír, hogy nem a jelenleg tervezés alatt álló debreceni BMW gyárba szervezik ki a dízel és benzines motorok gyártását, kishazánkban is elektromos autókat fog gyártani a BMW.