Még jobban rákapcsol a Volkswagen az elektromobilitásra

A villanyautók esetében a legnagyobb fejtörést továbbra is az akkumulátorok okozzák. A Volkswagen kiállt a sorból és saját kezei közé vette az akkumulátorgyártást.

0

Az elmúlt időszakban elektromos autók vonatkozásában a már megszokott Teslán felül portálunkon is a legtöbbet a Volkswagenről lehetett hallani. A Volkswagen beruházásairól szóló cikkek sűrűsége nem véletlen, hiszen a német óriás valóban komolyan gondolja a meghirdetett elektromos offenzíváját, az egyre több elektromos modellen felül számos további szálon kapcsolódik a környezetvédő autózáshoz.

Köztudott, hogy a villanyautók gyártásánál a szűk keresztmetszetet kapacitás és egyben előállítási költség tekintetében is az akkumulátorok jelentik. A legtöbb klasszikus autógyártó valamilyen beszállítótól vásárol akkumulátorcsomagokat elektromos és hibrid autóihoz, mint például a Samsungtól, az LG-től vagy éppen a Panasonictól. A Volkswagen az egyetlen jelenleg a tradicionális autógyártók közül, aki kiáll a sorból azzal, hogy saját akkumulátortermelésbe fog.

A wolfsburgiak még 2019 elején fektették le az akkumulátortechnológiát érintő stratégiájukat, melyben a termelésen felül az újrahasznosítás is nagy szerepet kapott. Az ígéretek nem maradtak magukra, hiszen a braunschweigi üzemükben már tavaly mintegy 250 ezer autóhoz szükséges akkumulátorcellát állítottak elő. A braunschweigi kapacitást már jövőre 600 ezerre emelik, ráadásul a múlt héten bejelentették, hogy még az évtized végéig  több gyárral szeretnék felpörgetni Európa-szerte az energiatárolók előállítását.

Thomas Schmall, a Volkswagen-csoport alkatrészekért felelős leányvállalatának ügyvezetője hétfőn tett bejelentése alapján 2030-ig bezárólag 6 európai akkumulátorgyárat kívánnak építeni. Becslések szerint ezzel a 6 üzemmel évente mintegy 240 GwH-nyi energiamennyiséget lennének képesek előállítani, ami nagyjából megegyezik a Tesla Berlinben épülő gyárának  kapacitásával. A hat közül az első kettő Svédországban, Skellefteå-ban és Németországban, Salzgitter-ben épül. 

A hatalmas befektetésnek a célja az e-autózás elterjedésének gyorsításán felül egyértelműen az akkumulátorok beszerzési költségének csökkentésse, mellyel a Volkswagen versenyelőnyre tehet szert konkurenseihez képest. A cél egyértelműen a kilowattóránkénti 100 euró alatti költségszint elérése.

Előző cikkEurópába jön a Tesla Solar Roof
Következő cikkValóban kevesebbet bocsátanak ki az e-buszok?