A három legolcsóbb új villanyautó Magyarországon

Vészesen közeleg az új, elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás beadásának kezdete. De vajon melyik a három legolcsóbb villanyautó kishazánkban?

0

Múlt héten számoltunk be arról, hogy kiírták az elektromos autók vásárlását támogató újabb állami pályázatot, amely minden eddigi pályázatnál nagyobb támogatást ad elektromos autók vásárlására. A beadás időszaka vészesen közeleg, hiszen június 14-én hétfőn reggel 8 óra 1 perckor megnyílik a felület.

Az első körben június 14-től július 2-ig összesen mintegy 1 milliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre. A keretösszeget a legnagyobb mértékű támogatással (2,5 millió) leosztva könnyen kiszámítható hogy az első szakaszban összesen csupán körülbelül 400 autó vásárlását tudja támogatni az állam. 

A korlátozott keretösszeg miatt érdemes felkészültnek lenni és időben megkérni az ajánlatot arra az elektromos autóra, amire igénybe szeretnénk venni az akár 2,5 millós dotációt. Mivel a magyar töltőinfrastruktúra sokak, különösen a vidékiek esetében nem teszi lehetővé azt, hogy elsődleges járműként használjunk elektromos autót, ezért a legolcsóbb típusok a legnépszerűbbek. De melyik Magyarországon a jelenleg kapható három legolcsóbb villanyautó?

3. Fiat 500e

Az ikonikus 500-as Fiatból szép számban futottak már elektromos változatok eddig is Magyarországon, ám ezek leginkább Amerikából importált darabok, hiszen Európában nem igazán lehetett kapni az elektromos olasz kisautót. Hosszas várakozást követően viszont idén elérhetővé vált a vadonatúj Fiat 500e a magyar piacon is, amely olyan remek és olyan népszerű típus lett, hogy rögtön be is került az Év Autója Díj döntősei közé.

Az 500e belépő modellje a kisebb akkumulátorral szerelt, 24 kWh-ás hatchback kivitel. Gyártói ígéretek szerint már ez a változat is képes megtenni 180 kilométert töltés nélkül, miközben 50 kW-os CCS töltőn akár 26 perc alatt 80%-ig feltölthető. Teljesítmény tekintetében állóhelyzetből a 100 km/h-ás sebességet 9,5 másodperc alatt éri el a kisautó, az első kerekeket hajtó villanymotorának teljesítménye 95 lóerő.

A típus indulóára 7.990.000 Ft, amelyből pozitív elbírálás esetén lejön 2,5 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás. Optimális helyzetben tehát már 5.490.000 Ft-ért megvásárolható a vadonatúj elektromos Fiat.

Fiat 500e la prima

2. Smart EQ ForFour

A Daimler szárnyai alatt működő Smart almárka modelljei sem ismeretlenek a közúton, ezekből elektromos is akadt eddig is. Az újgenerációs, négyszemélyes ForFour mégis sokak számára lehet optimális választás a mindennapi közlekedéshez.

A ForFour EQ-t a Smart bruttó 17,6 kWh kapacitású akkumulátorral szereli, ami WLTP szabvány szerint mért 130 kilométeres hatótávolságot kölcsönöz a villanyautónak. Ahogy a korábbi típusúoknál, úgy az új Smartoknál sincs lehetőség villámtöltésre (egyenáramú DC), csupán váltóáramú gyorstöltésre, amin keresztül 4 óra alatt tölthető fel teljesen az autó.

Az árakat tekintve az új EQ ForFour indulóára 7.440.930 Ft, amiből az állami támogatást levonva 4.940.930 Ft-os vételárat kapunk.

Smart EQ ForFour

1.Dacia Spring

Kétség nem fűződik ahhoz, hogy idén a villanyautó-piacon legjobban várt modell a Renault-Dacia kollaborációjában megjelent Dacia Spring volt. A jármű megtestesíti azt, amire egy városi vagy agglomerációban használt autó hívatott: elfogadható méretben kínál elfogadható teljesítményt és hatótávolságot, miközben az ára már a hagyományos, belső égésű motorral szerelt társaival vetekszik.

A Springben nincsen semmi hasztalan extra, csupán azok kerültek bele, amik egy autóba valóban kellenek. Így valósulhatott meg az, hogy a bruttó 28,6 kWh-ás akkumulátorral szerelt és akár 230 kilométeres hatótávolságot kínáló villanyautó indulóára mindösszesen 6.499.000 Ft. Fontos megemlíteni, hogy még a többek között tolatókamerával és navigációs rendszerrelt felszerelt változat ára sem több 6.899.000 Ft-nál.

Állami támogatás igénybe vétele esetén pedig egy vadonatúj Dacia Spring már 3.999.000 Ft-ért megvásárolható, ami valóban remek ajánlatnak számít.

Dacia Spring
Előző cikkHivatalosan indul az állami e-autó pályázat
Következő cikkMilyen autók vásárlását támogatja az állam 5 millióval?
Fischer András
Ötödik éve az elektromobilitás frontvonalában harcoló újságíró.