Megérkeztek a kínai villanyautók

Az elmúlt hetekben a legtöbbeknek ismeretlen kínai Dongfeng lépett be a magyar piacra több teljesen elektromos meghajtású modellel. A cikkben ezeket mutatjuk be.

0

Sokszor hangsúlyozzuk, hogy a töltőhálózat fejlesztése mellett (amire jó példa a múlt héten lezárult MOL NEXT-E projekt is) a hazai e-autózás elterjedéséhez az állami támogatás mellett az elérhető árú vilanyautókra van leginkább szükség, amelyre remek példa az idén megjelent Dacia Spring. Hatalmas örömhír, hogy a Dongfeng piacra lépésével megkezdődött kishazánkban a kiváló ár/érték aránnyal rendelkező kínai villanyautók forgalmazása is az elmúlt hetekben.

A legtöbbünk jó eséllyel nem igazán hallott a Dongfengről érdemben, miközben a kínai autógyártók közül a Dongfeng a második legnagyobb. A márka Kínában ráadásul már 50 éve jelen van a piacon, éves kapacitása meghaladja a 3,5 millió darab gépkocsit is.

A Dongfeng a szervezés alatt álló magyar márkakereskedésekben a közeljövőben ötféle hagyományos személygépjármű és háromféle haszongépjármű mellett háromféle villanyautó kipróbálására illetve megvásárlására biztosít lehetőséget.

Az alternatív meghajtású kínálat alapját képezi az S50EV névre hallgató teljesen elektromos meghajtású szedán. A villanyautó legfontosabb fizikai jellemzői közül érdemes kiemelni a 4,7 méteres hosszát illetve 2,7 méteres tengelytávolsága mellett a padlólemezben található 57,2 kWh kapacitású akkumulátorát. Ez az akkumulátor a kínai NEDC szabvány szerint mintegy 415 kilométeres hatótávolságot biztosít a kínai villanyszedánnak. Menettulajdonságok szempontjából pedig a teljesítmény 160 lóerő körül tetőzik 280 Nm maximális forgatónyomaték mellett.

A modell indulóára a Dongfeng weboldala szerint bruttó 10.890.000 Ft, azaz amennyiben a jelenlegi feltételekkel újból elérhető lesz az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás, úgy akár 2,5 millió forint árkedvezményre is jogosultak lehetünk.

Dongfeng S50EV

A portfólió jelenlegi csúcsa pedig a Seres 3 névre hallgató városi elektromos SUV, melynek kialakítása egyszerre robosztus és sportos. A szedánhoz képest a Seres 3 hajtáslánca már jóval fejlettebb, az akkumulátora is lítium-ferrofoszfát alapú, amelynek energiasűrűsége bár alacsonyabb a lítium-polimer akkumulátorokhoz képest, mégis jóval biztonságosabb.

Az ötüléses SUV hossza közel 4,4 méter, tengelytávolsága pedig 2,66 méter. Az elsőkerék-meghajtású szabadidőautó villanymotorának teljesítménye teljes mértékben megegyezik az S50EV-vel, azaz a maximális teljesítmény 160 lóerő körül alakul. Akkumulátora 52,56 kWh kapacitású, ami kínai szabvány szerint 405 kilométeres hatótávolságot eredményez.

A modell ára ráadásul 13,3 millió forinttól indul, azaz ideális esetben szintén jogosult lenne 1,5 millió forintos állami támogatásra.

Dongfeng Seres 3

A Dongfeng weboldalán megtalálható harmadik elektromos meghajtású modell a Seres SF5 lesz, ami várhatóan még idén megérkezik Magyarországra is. Kétségkívül a Seres SF5 a legérdekesebb a Dongfeng modellek közül, hiszen meggyőző megjelenése mellett rendkívül magas teljesítménnyel rendelkezik.

A Seres SF5 az ígéretek szerint összkerékmeghajtású rendszerrel érkezik, aminek összteljesítménye meghaladja a 684 lóerőt is. A nagyon magas teljesítmény és az 1040 Nm-es forgatónyomaték azt eredményezi, hogy a szabadidőautó állóhelyzetből 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet. 

Méreteket tekintve egyébként ez lesz a legnagyobb típus, hiszen 4,7 méteres hossza mellett a tengelytávolsága is közel 2,9 méter. A súlya 2370 kg, ami nem csoda, mivel a padlólemezben egy 90 kWh kaapcitású akkumulátorcsomag húzódik meg. Ez az akkumulátor pedig akár az NEDC szerinti 500 kilométeres hatótávolságot is képes biztosítani.

Dongfeng Seres SF5

A közeljövőben várhatóan a Dongfenget követi majd a többi kínai autógyártó (pl. BYD) is, hiszen hosszabb távon nagy piacot jelenthet nekik Európa. A cikkben bemutatott modellek egyike sem rendelkezik olyan jellemzővel, mint más konkurens modell, illetve nem is igazán olcsóbbak, de mindenképp érdekes. A cél pedig, hogy minél szélesebb legyen a hazai e-autó kínálat.

FORRÁSDongfeng
Előző cikkKész lett a magyar NEXT-E hálózat
Következő cikkÚjabb állami támogatással lehet napelemekre pályázni