Korábban azt gondolta volna az ember, hogy a gigantikus méretű olajipari vállalkozások csak és kizárólag a kőolajszármazékokra specializálódnak, ám egyre inkább körvonalazódik hogy részben jogi szabályozás, részben pedig a saját elköteleződés jegyében egyre népszerűbbek a fenntarthatósággal kapcsolatos projektek ezeknél a vállalatoknál. Nincs erre kiválóbb példa a hazai MOL-nál, aki a NEXT-E projekt keretében 252 töltőállomás kiépítésében vállalt szerepet és lett így Plugee hálózatával Magyarország legnagyobb szolgáltatója is.
Régiónkban bár a MOL tűnik a legelkötelezettebbnek az elektromobilitással kapcsolatos szolgáltatások iránt, mégis fontos megnézni hogy Európa-szerte milyen programok körvonalazódnak a konkurens olajipari cégeknél. Ott van például a Shell a Shell Recharge töltőberendezésekkel, melyekből 2db 50 kW-os DC megtalálható Magyarországon is az M3-as, illteve M7-es autópálya mentén.
Történt azonban, hogy a holland bíróság arra kötelezte a Shellt, hogy 2030-ig 45%-kal csökkentse karbon-lábnyomát. Nem sokkal később röppent fel a hír, miszerint a cél elérése érdekében 100%-ban felvásárolja a Shell a brit Ubitricity-t, ami a legnagyobb angliai töltőszolgáltató a maga 2700 darab töltőpontjával.
Nagyon úgy tűnik, hogy az e-autós üzletágát a Shell a közeljövőben még nagyobb ütemben kívánja bővíteni, mivel a múlt héten egy nagyon izgalmas bejelentést tettek. Bejelentették ugyanis, hogy a kínai elektromos autókat gyártó NIO-val együttműködési megállapodást írnak alá és közösen dolgoznak európai, valamint kínai állomások megvalósításán.
Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a NIO kapcsán a kimagasló ár/érték arányú elektromos autóin túl a legizgalmasabb, hogy elsőként sikerült megvalósítania akkumulátorokat cserélő állomások kiépítését és üzemeltetését. Már most 504 ilyen állomást üzemeltetnek, 2025-ig a terveik szerint pedig ez a szám 4 000-re fog nőni.
A Shell és a NIO az együttműködés értelmében a jövőben közösen fejleszti tovább a Power Swap akkumulátorokat cserélő állomásokat a még hatékonyabb működés érdekében, valamint közös márkájú akkumulátorcsere állomások hálózatot is kifejlesztenek. A közös munka Kínában indul két kísérleti ponttal, majd a tervek szerint 2025-re a hálózatba tartozó állomások száma 100-ra nőne. A NIO meglévő állomásait ráadásul Shell Recharge villámtöltőkkel kívánják bővíteni.