Az új szoftver és technológia lehetővé teheti a zökkenőmentes EV-töltést

A legújabb gördülékeny töltési módszer szorosan kapcsolódik a hardverfejlesztéshez

0

Az elektromos mobilitás társadalmi elfogadottsága szempontjából kulcsfontosságú a hozzáférhető töltőinfrastruktúra. A McKinsey tanulmánya szerint a járművezetők 45%-a szeretne elektromos járművekre váltani, de a bonyolult töltési folyamatok miatti aggodalmak miatt továbbra is tartózkodóak. Mivel a nemzeti kormányok igyekeznek betiltani az új, belső égésű motorral hajtott járművek értékesítését, a töltési folyamatok egyszerűsítése elősegítheti az elektromos járművek nagyobb arányú elterjedését.

A zökkenőmentes töltés megteremtésére törekvő legújabb módszerek szorosan a hardverfejlesztéseken alapulnak, és a sofőrök használati kényelmének és széles körű hozzáférhetőségének korlátaira adnak megoldást. Kínában az akkumulátorcsere sikere a jelenleg rendelkezésre álló korlátozott konnektoros (plug-in) infrastruktúrának köszönhető, és ez továbbra is kulcsfontosságú az ország sűrűn lakott városaiban az elektromos járművek elterjedtsége miatt. A vezeték nélküli töltést több vállalat is kipróbálta, legutóbb például a Volvo, amelynek elektromos XC40 modellje részt vesz egy svédországi taxikísérletben. Bár a hardveres megoldásokat az autógyártók könnyen átvették, a szoftveralapú rendszerekre történő váltás új töltési megoldásokat igényel, mint például az e-roaming és az automatizált töltés. Ezen rendszerek bevezetését az akkumulátortechnológia gyors fejlődése és az újabb akkumulátorok töltési igényeinek – például a szoftveres kapcsolódási pontok és a folyamatosan változó akkumulátorkapacitások – egyre szélesebb körű változatossága ösztönzi. A vezeték nélküli hálózatok és az infrastrukturális szabványosítás segíthet „egy kiterjedtebb EV-ökoszisztéma kiépítésében” – mondja Jean-Marie Lapeyre, a Capgemini technológiai és innovációs igazgatója -, amely egyszerűsíti a sofőrök számára a töltést, és segít a meglévő töltőhálózatoknak abban, hogy a jövőre nézve biztosítsák meglévő hálózatukat.

FORRÁSautomotiveworld.com
Előző cikkAz EKPO jelentős üzemanyagcella-alkatrész rendelést jelent be Európának
Következő cikkFord E-Transit ismertető: A jövő útja?