Egy ügynökségi jelentés szerint a Panasonic és az LG Energy Solution szállítja a 4680 cellát a Tesla Cybertruck számára. Úgy tűnik, ez eredetileg nem volt tervben. A Tesla állítólag még nem érte el a megcélzott energiasűrűséget az első generációs 4680-as saját celláival.
Erről a Reuters számolt be bennfentesekre hivatkozva. A Tesla az anódot szárazon tudta bevonni, de a katód szárazon történő bevonásával még mindig problémákkal küszködik, mondják. És: A Tesla azt tervezi, hogy a 4680-as cellák következő generációjában (46 milliméter átmérőjű, 80 milliméter magas) több mint 90 százalékban nikkelt tartalmazó katódot használ majd. Ezt a célt hivatott szolgálni a nemrég megkötött üzlet a dél-koreai L&F akkumulátor-alapanyaggyártóval.
A Cybertruck várhatóan még 2023 vége előtt megkezdi a gyártást Texasban, amint azt a Tesla januárban megerősítette. A gyártó azonban még nem mutatta be az elektromos pickup sorozatgyártású változatát. Végleges árat sem neveztek még meg. A Tesla 2019 novemberében mutatta be a Cybertruckot, és azóta háromszor is elhalasztotta a gyártás megkezdését: Először 2021 végéről 2022 végére, majd 2023 elejére, legutóbb pedig 2023 közepétől „korai gyártásra”.
A Reuters szerint az akkumulátorcellák logisztikája járult hozzá ezekhez a késésekhez. A Tesla a 4680-as formátumú cellák saját gyártását Fremontban helyezi el, a későbbiekben Texasban, Kaliforniában, Nevadában és Berlinben épülő létesítményekkel. December végén a Fremontban működő vállalat közölte, hogy egy hét alatt 868 ezer cellát gyártott, ami körülbelül 1000 elektromos autóhoz elegendő. A gyártó a 4680 kerek cellát például a Model Y-ba építi be, amely a texasi Giga Texasban készül. A 4680-as alapú szerkezeti akkumulátorcsomaggal ellátott modellel párhuzamosan azonban továbbra is Austinban készülnek majd a hagyományos akkumulátorcsomaggal és 2170 cellával ellátott Model Y változatok – mivel a 4680-as gyártás nem elegendő a jármű gyártósorának megtöltéséhez.
A nagyobb 4680-as cellákat később a Tesla Semi elektromos teherautóban és a hamarosan megjelenő Roadster 2-ben is felhasználják majd. Ezeknek a modelleknek a gyártásához fontos lesz, hogy a Tesla milyen gyorsan tudja skálázni a saját 4680-as cellagyártását. A Reuters bennfentesekre hivatkozva arról számol be, hogy a gyártó most a beszállítókon, a Panasonicon és az LGES-en keresztül biztosítja magát – bár a 2020-as cellatervek bemutatása óta egyértelmű volt, hogy a 4680-as cellákat is beszállítóktól szerzik be -, bár továbbra is nyitott maradt.A Tesla egyelőre nem közölt részleteket a Cybertruck akkumulátoráról. A hírügynökség most arról számol be, hogy kifejezetten a Cybertruck számára a Panasonic és az LGES gyáraiból származó 4680-as cellák szállítását tervezik. A beszállítóknak azonban időbe telik, amíg a gyártást felfuttatják – teszik hozzá.
A Tesla akkumulátoros partnere, a Panasonic jelenleg Japánban egy kísérleti gyártósoron gyárt 4680-as cellákat, és már le is szállította az első mintacellákat a Teslának. A sorozatgyártás Észak-Amerikában is zajlik majd – feltehetően egy új kansasi üzemben, amely csak 2025 márciusában készül el, vagy egy hivatalosan még meg nem erősített oklahomai projektben. A Reuters azt írja, hogy a Panasonic azonban már a jelenlegi, 2024 márciusában véget érő pénzügyi év során megkezdi a sorozatgyártást. Ehhez tökéletesen illik, hogy a japán kísérleti üzemben két további gyártósor épül, amelyek a tervek szerint 2023 áprilisától üzemelnek.
Az LG Energy Solution bejelentette, hogy a dél-koreai Ochang üzemében 2022 közepén egy új, 4680 darabos kerek cellák gyártására alkalmas gyártósor építését tervezi. A vonal éves termelési kapacitása 9 GWh lesz – és már akkor is voltak olyan jelek, hogy az LGES a jelek szerint a Tesla számára fog ott termelni. Az akkori állás szerint az Ochangban a 4680 cella gyártása 2023 második felében kezdődött volna meg. azóta sem tudni, hogy ez milyen mennyiségben fog megtörténni.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)