Az egyezség a nemsokára érkező SPA2 és a már létező CMA moduláris járműplatformokhoz alkalmas akkumulátormodulok globális ellátását foglalja magában és jelentős lépést jelent a Volvo nagyratörő elektrifikációs stratégiájában.

2017-ben a Volvo példát állítva az iparágnak azt jelentette be, hogy 2019-től minden új autója elektromos lesz. A vállalat azóta megerősítette ezt az álláspontot, az a céljuk, hogy 2025-re a teljes globális eladásaik 50%-a elektromos legyen.

„A Volvo Cars jövője elektromos, és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy túllépjünk a belső égésű motorokon” – mondta Hakan Samuelsson, a Volvo Cars elnöke és vezérigazgatója. „Az újonnan megkötött egyezségek segíteni fognak abban, hogy elérjük az elektrifikációs céljainkat.”

A kínai CATL és a Dél-koreai LG Chem a legnagyobb akkumulátorgyártók között vannak, mindketten komoly tapasztalattal rendelkeznek a lítium-ion akkumulátorok területén. A két vállalat megfelel a Volvo által felállított szigorú beszállítói szabályzatának a technológia, a fenntartható ellátási lánc és az árképzés szempontjából is.

A Volvo Cars első akkumulátoros gyártósora jelenleg is épül a genti gyárukban, Belgiumban, és az év végére fog elkészülni. Az első itt gyártott teljesen elektromos Volvo a díjnyertes XC40 kisméretű SUV lesz, melynek plug-in hibrid verzióit már eddig is Gentben gyártották.

Idén korábban a Volvo Cars több frissített, valamint újonnan kifejlesztett elektromos meghajtás opciót is nyilvánosságra hozott, amelyek idővel az összes modell számára elérhetőek lesznek.  A meglévő T8 két motoros plug-in hibrid meghajtást is továbbfejlesztették, így most már minden, a Volvo által gyártott modell esetében létezik plug-in opció.

Előző cikkUsain Bolt cége 9999 dolláros elektromos autót mutatott be
Következő cikk2018-ban több mint 2 millió elektromos autót adtak el