Az Európai Beruházási Bank (EIB) egy 73,5 millió eurós kölcsönt ad a Barcelona tömegközlekedésért felelős Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) vállalatnak, hogy több mint 250 új buszra cserélje le dízel és első generációs, CNG-vel működő járműveit.

Azonban nem csak elektromos buszokról van szó. A 254 újonnan üzembe helyezett „biztonságosabb, kevésbé szennyező és modernebb” járműből 116 lesz elektromos, a többi hibrid és új típusú CNG busz lesz. A hibridek húsz kétemeletes dízel buszt fognak helyettesíteni.

Az új buszok három ütemben fognak érkezni: 105 jön 2019 végén, újabb 75 érkezik 2020-ban, és végül a maradék 74-et pedig 2021-ben helyezik üzembe. Az EIB üdvözli a tényt, hogy az új buszok hozzá fognak járulni a várost érintő légszennyezés csökkenéséhez, mivel a tömegközlekedés továbbra is népszerű a spanyol nagyvárosban (Barcelonában a buszokat 2018-ban 203 millióan használták, és az elmúlt hat év során 17%-os növekedést tapasztaltak a tömegközlekedésben résztvevők számát érintően).

Annak ellenére, hogy hibridek és CNG buszok is érkeznek a TMB flottájához, a vállalat vezérigazgatója Enric Cañas azt nyilatkozta, hogy Barcelona nagy hangsúlyt fektet az elektrifikációra.

Elképzelhető, hogy a TMB a hibrid és CNG buszokat addig kívánja használni, amíg ki nem épül a megfelelő elektromos infrastruktúra, amit az igazgató szavai is alátámasztanak.

„Az elektromos közlekedés magasabb kezdeti befektetési költségekkel jár, mind a járművek, mind az infrastruktúra tekintetében. Ez azt jelenti, hogy mindehhez létfontosságú a közlekedési hatóságoktól és pénzügyi intézményektől kapott megfelelő támogatás.”

Előző cikkA BMW hisz az e-mobilitásban – 2. rész
Következő cikkA Continental szerint az autóipar a valaha volt legnagyobb változáson megy keresztül