A Honda új képeket és egy pár részletet osztott meg a nemsokára érkező teljesen elektromos platformjukról, amelyet teljesen elektromos autók számára hoztak létre. Az első modell, amelyik az új platformra épül nem más, mint a Honda e.
A Honda e folyadékhűtéses akkumulátorának kapacitása 35,5 kWh lesz, ami 200 km-es hatótávolságra elég. Két töltési opció is elérhető lesz: DC gyorstöltés 80%-ra 30 perc alatt, és AC töltés (a fedélzeti töltési teljesítményt még nem hozták nyilvánosságra).
A japán autógyártó hivatalos közleményében azt írja, hogy a platformot és autót úgy hozták létre, hogy az könnyedén tudjon mozogni kimondottan városi környezetben.
„A Honda e platformjának fejlesztése során a hangsúly a városi környezetre került, hogy az egy kielégítő és reszponzív vezetési élményt nyújtson. Az akkumulátor az autó padlója alatt, középen kapott helyet, így a súly 50-50%-ban oszlik el, ami alacsony súlypontot hoz létre az optimális kezelhetőséghez és stabilitáshoz. Kompakt méreteinek köszönhetően a Honda e egy olyan új generációs kisautó, amellyel a városi közlekedés élvezhetővé válik, és még a sűrűn beépített környezetben szükséges szoros manőverek is könnyedén elvégezhetőek.”
A Honda eddig 31 ezer „érdeklődést” fogadott Európából, ebből kilencezret az Egyesült Királyságból. Foglalásokat egyelőre négy országban lehet tenni: az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Norvégiában.
A Honda e prototípusának specifikációi:
- több mint 200 km-es hatótávolság egy nem közölt tesztkör során
- 35,5 kW-os akkumulátor (folyadékhűtéses)
- Panasonic akkumulátor cellák
- hátsókerék-meghajtás
- gyorstöltés 80%-ra 30 perc alatt