A VW még 2016-ban, nem sokkal a dízelbotrány után kezdett el komolyan közeledni az elektromos járművek iránt. Céljuk az, hogy 2025-re évi három millió elektromos autót gyártsanak le az alájuk tartozó autómárkák (VW, Audi, Porsche, stb.). Korábban szó volt arról, hogy saját gyárat létesítsenek, ahol a megnövekedett mennyiséghez szükséges akkumulátor cellákat gyártanák, de ezeket a terveket akkor elvetették.

Ehelyett 48 milliárd dollár értékben kötöttek szerződéseket akkumulátor-beszállítókkal. Ezek a szerződések a becslések szerint körülbelül 300 GWh-nyi akkucellát érintenek. A VW több céget is megbízott, köztük a Samsung SDI-t, az LG Chem-et, az SK Innovation-t és a CATL-t.

Ezzel ellentétben tavaly a VW vezérigazgatója Herbert Diess azt nyilatkozta, hogy nem szabad hosszútávon egy pár ázsiai gyártócégtől függővé tenniük magukat. Részben emiatt is léptek időközben együttműködésre a NorthVolt-al, akikkel közösen fognak akkumulátor cellákat létrehozni.

Azonban idő kell ahhoz, amíg megindul a gyártás, addig pedig a beszállítókra kell hagyatkozniuk. A hírek szerint viszont ez a fejlemény nem minden beszállítónak tetszik. Például állítólag az LG és a Samsung is azzal fenyegetőzik, hogy leáll a cella-beszállítással, ha a VW saját gyárat létesít.  

Thomas Ulbrich, a VW igazgatótanácsának tagja mindenkit lenyugtatott és kijelentette, hogy az új stratégia első pár évéhez biztosítva van az ellátás. Az biztos, hogy a szerződéseket megkötötték, és várhatóan 2023 után kell csak újratárgyalni az akkucella-ellátást. A NorthVolt-al közösen létesítendő üzemnek pedig 2023-2024 körül lehet majd elkezdeni érezni a hatását.

Előző cikkA Nissan a fagyibizniszbe is beszáll
Következő cikkA Hyundai saját elektromos platformján alapuló SUV-t fejleszt