A Toyota a NEDO-val és a Sharp-al való együttműködésben egy napelemes töltőrendszerrel ellátott plug-in elektromos autó kialakításának lehetőségét vizsgálja. A kutatás során arra központosítanak, hogy mekkora teljesítményt és mennyi energiát tudnak a nagy teljesítményű fotovoltaikus cellák szállítani, és, hogy a technológia gazdaságilag életképes-e.
A japán autógyártó a Sharp napelemes celláit alkalmazza, hogy egy 0,03 mm vastag réteget hozzanak létre, amely 34%-os konverziós aránnyal rendelkezik. A réteg a Toyota Prius Prime tetejére, motorháztetejére, és a hátsó ajtóra kerül, ami akár 860 W-nyi energiát is képes termelni (ha jól süt a nap). Ez a mennyiség elméletben sem kevés, az EPA szerint 40 km-nyi hatótávolságra képes 8,8 kWh-s akkumulátort teljesen fel lehet vele tölteni.
Jelenleg a Prius Prime-ot (más néven a Prius Plug-in-t vagy PHV-t) 160 W-nyi napelemes panellel lehet lefedni (22,5%-os hatékonysággal), de a termelt energia csak kiegészítő célokra használható. Az új 860 W-os rendszert viszont úgy tervezték, hogy parkolás vagy vezetés közben töltse az akkumulátort.
A nyilvános tesztvezetések még ebben a hónapban megkezdődnek. Először Japánban fogják megnézni, hogy hogyan viselkedik a technológia különböző vezetési körülmények között. Az így begyűjtött adatokat aztán a fedélzeti napelemes töltőrendszer fejlesztésére tudják felhasználni. A Toyota az adatokat a NEDO-val és a Sharp-al is megosztja majd, és egy közösen kialakított bizottság a környezetvédelmi előnyöket is elemzi majd. A cél az, hogy hozzájáruljanak egy új, napelemes akkumulátor piac létrehozásához, amely nemcsak a közlekedési szektor számára lenne hasznos, hanem egyéb energiával és környezetvédelemmel kapcsolatos kérdésekre is megoldást nyújthat.