A VW úgy véli közös vállalkozások létrehozására, valamint pénzügyi támogatásra van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor-beszállítók teljesíteni tudjanak. Stefan Sommer igazgatósági tag szerint:
„Nem mindegyik beszállító hisz abban, hogy az elektromos mobilitás komoly méreteket fog ölteni a jövőben. Meg kell őket győzni arról, hogy az autóiparba fektessenek.”
A német autógyártó nemrég jelentette be, hogy aláírta azokat a szerződéseket, amik biztosítják az ellátást a megnövelt gyártás első pár évére. Azonban nem volt minden ennyire zökkenőmentes, az LG CHEM például azzal fenyegetőzött, hogy leállnak a beszállítással, ha a VW saját gyárat épít az SK Innovationnal együttműködve. Az LG Chem később még be is perelte az SK Innovationt, azzal a váddal, hogy akkumulátorral kapcsolatos üzleti titkokat loptak el tőlük.
A VW-nak a Samsungal is meggyűlt a baja, ők úgy tűnik, mégsem tudják leszállítani az ígért mennyiséget. Sommer szerint a gyártóvállalatoknak választaniuk kell, hogy új okostelefont, vagy akkugyárat építsenek.
Mindezek tükrében a VW múlt hónapban azt jelentette be, hogy együttműködésre lép a Northvolt-al, hogy egy közös gyárat építsenek.
Sommer szerint a Volkswagen egyelőre nem tud annyi autót gyártani, amennyit szeretne, mivel a beszállítók teljesítménye elmarad az ehhez szükségestől. „A hagyományos alkatrészek esetében a beszállítóknak megvan a lehetősége arra, hogy más autógyártónak adják el őket, ha a VW kevesebbet vesz. Viszont az elektromobilitás máshogy működik: ha a VW esetében nem működik a dolog, akkor másnál sem fog.” – tette hozzá Sommer.