Amíg a Tesla nagy hangsúlyt fektet a személyautók önvezető funkcióira, a Tesla Semi elektromos nyergesvontató esetében eddig nem ezen volt a fókusz.

2017-es indulásakor persze esett szó arról, hogy a Semi is kapjon olyan funkciókat, amire az Autopilot képes, de mindenekelőtt erre a biztonsági és a hatékonysági okok miatt lenne szükség, amikor a Semik egymást követve haladnának az utakon.

A Tesla Semi egyik küldetése az áruszállítással járó költségek és emisszió csökkentése, és egy önvezető kamion jelentősen redukálná a szállítmányozási folyamatokból eredő költségeket. Viszont ne felejtsük el, hogy ebben az esetben munkahelyek százai szűnnének meg.

Nemrég egy, a kaliforniai 101-es autópályán haladó Tesla Semi prototípusról kerültek fel képek a közösségi médiára, és egyesek úgy vélik, nem ült benne sofőr.

Mindenki döntse el maga, a képek alapján, hogy ült-e ember a Semiben. De gondoljunk bele, milyen engedélyeztetési eljárásnak kellene végbemennie ahhoz, hogy egy sofőr nélküli autót engedjenek ki az utakra. Amúgy meg ezen a képen úgy néz ki, mintha valakinek a szemei tükröződnének vissza:

Szóval akár ember vezette ezt a Semit, akár gép, mindenképpen izgalmas téma a sofőr nélküli kamionok ötlete. Ahhoz kétség sem fér, hogy ha kivesszük az embert az egyenletből, akkor drasztikusan csökken a működési költség, és ha ennek tetejébe az első önvezető kamion még elektromos is lenne, akkor az jelentősen hozzájárulhatna az elektromos járművek elterjedéséhez.

Elképzelhető, hogy a Tesla egyelőre azért nem dobálózik az önvezető kamionokat érintő jövőképpel, mert aggódik, milyen fogadtatásban részesülnének ennek jelentős munkahelyveszteséggel járó következményei.

A Tesla Semi-t eredetileg idén kezdték volna meg gyártani, azonban nemrég bejelentették, hogy minderre majd csak a jövő év végén fog sor kerülni.

Előző cikkA Jaguar főnöke szerint egyelőre nehéz együtt élni az elektromos autókkal
Következő cikkAmszterdam 2030-ra minden benzines autót betilt