A jelentés egyik fő tanulsága az, hogy a tavaly év végén elért profitszinteket nem sikerült sem az idei első, sem a második negyedévben fenntartani.

Az aktuális negyedév számokban:

  • 6,349 milliárd dollár árbevétel
  • részvényenként 2,31 dollár veszteség
  • Non-GAAP részvényenkénti veszteség: 1,12 dollár
  • GAAP/nettó veszteség: 408 millió dollár

A hírek szerint pedig a Tesla az alábbi számokat várta:

  • Non-GAAP részvényenkénti veszteség: 0,40 – 0,55 dollár
  • GAAP/nettó veszteség: kb. 300 millió dollár
  • Árbevétel: 6,44 milliárd dollár

Elon Musk korábban elmondta, hogy a Tesla valószínűleg nem fog tudni profitot termelni az első negyedév során. Azonban az igazgató a második évre tervezett a Tesla profitabilitásával, ez viszont nem történt meg.

A jelentésben szó esett a Tesla modelljeiről is. A Model 3 gyártási üteme fokozatosan javult a negyedév alatt, májusban és júniusban is havi rekordokat döntött. A Fremont-i gyár heti hétezer Model 3 legyártására képes, és ez a szám még emelkedni fog. 2019 végére összesen heti 10 ezer modell legyártását célozzák meg (az összes modellt érintően).

A Model S-ekből és Model X-ekből összesen 14500-at gyártottak le, a kiszállítások száma pedig 17222-re nőtt. A Model Y gyártása a második negyedév során kezdődött meg Fremont-ban. Mivel jelentős átfedés van a Model 3 és a Model Y alkatrészei között, a meglévő gyártási környezetet is igénybe tudták venni a Model Y-hez. A Model Y árának a földön tartása eddig sikeresnek bizonyul, csak minimális áremelkedés várható a Model 3-hoz képest. Mivel nagy a kereslet az SUV-k iránt, a várakozások szerint a Model Y jövedelmezőbb termék lesz, mint a Model 3.2019 második negyedévében rekordmennyiségű, 95 356 járművet szállított le, és ugyancsak rekordmennyiségű 87 048 autót gyártott a Tesla.

Előző cikkA Tesla Model 3 kamerákkal szabja személyre a vezetési élményt
Következő cikkA Tesla energiatermelés és tárolás üzletágának második negyedéves eredményei